مسئول امور داوطلبان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر این سازمان ۵۰۰ نفر آتش‌نشان داوطلب عمومی فعال دارد که ۵۰ نفر آنها از بانوان هستند، گفت: سازمان‌دهی آتش‌نشانان داوطلب با هدف استفاده از دانش و مهارت آنها در بخش‌های مختلف انجام شده است.
کد خبر: ۷۵۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 17 June 2019

به گزارش تابناک، بهروز همای بهنام اظهار کرد: در حال حاضر بانک اطلاعاتی خوبی از آتش نشانان داوطلب تهیه شده تا سازمان آتش نشانی در مواقع بحران بتواند نسبت به کارگیری این نیروها و استفاده از توان آنها اقدام کند.

وی از برگزاری دوره مقدماتی سطح یک اداره آموزش و پژوهش سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان از ابتدای تیرماه سال‌جاری خبر داد و افزود: دوره مقدماتی سطح یک ویژه عموم شهرندان به مدت ۲۰ روز در محل اداره آموزش و پژوهش واقع در طبقه فوقانی ایستگاه شماره سه سازمان آتش‌نشانی اصفهان برگزار خواهد شد.

مسئول امور داوطلبان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در دوره‌های آموزشی مقدماتی سطح یک مباحث مربوط به بیمه‌ای و آتش نشانی، امدادونجات و ... آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره پیشرفته آموزشی با عنوان سطح دو مردادماه سال‌جاری برگزار می‌شود، افزود: اطلاع‌رسانی زمان و مکان دوره آموزشی پیشرفته(سطح دو) از طریق سایت سازمان بنرهای اطلاع رسانی سطح شهر و ایستگاه‌ها همچنین کانال آتش‌نشانان داوطلب اصفهان انجام می‌شود.

همای بهنام اظهار کرد: در حال حاضر بانک اطلاعاتی خوبی از آتش‌نشانان داوطلب تهیه شده تا در مواقع بحران، سازمان آتش‌نشانی نسبت به کارگیری این نیروها و استفاده از توان آنها اقدام کند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در واحد امور داوطلبان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آموزش و شیفت‌بندی داوطلبان برای ارائه خدمات ایمنی به مسافران نوروزی باغ فدک، طراحی و دوخت جلیقه‌های مخصوص با نشان آتش‌نشان داوطلب و سازمان بر روی آن به همراه کلاه، هماهنگی جهت اعطاء درجه طبق مصوبه وزارت کشور به داوطلبان، شرکت در کوهگشت‌های خانوادگی به همراه خانواده به جهت حضور در جمع‌های سازمانی و آشنایی با خلق و خوی پرسنل سازمان و بالا بردن سطح توان روحی و جسمی خود، فعال و جداسازی سطح آموزش داوطلبان به سه سطح مقدماتی،  پیشرفته و حرفه ای از جمله عملکرد این واحد بوده است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار