معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ششم باید سالانه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبود یافته و آماده تولید شود که تحقق آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۷۵۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 17 June 2019

بهبود وضعیت خاک کشاورزی سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش تابناک قزوین علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب افزود : لایحه جامع قاتون حفاظت خاک ابلاع شده و بزودی آیین نامه اجرایی و تدوین خواهد شد که جلوگیری از تخریب و آلودگی خاک مورد توجه است.

وی اظهار داشت : بر اساس این قانون خروج هر گونه خاک کشاورزی از کشور ممنوع است و خاک صنعتی با مجوز وزارت صمت در موارد محدود برای موارد خاص و کارهای پژوهشی بلامانع است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: خاک در کشور مظلوم واقع شده و امیدواریم با اجرای این قانون بتوانیم از جایگاه ارزشمند خاک در تامین امنیت غذایی مردم صیانت کنیم.

وی افزود : حتی یک وجب خاک از کشور خارج نشده و کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر شده بود بررسی کردیم موارد محدودی خاک صنعتی خارج شده بود که با مجوز وزارت صمت بود.

اکبری در خصوص میزان تخریب خاک در کشور بیان کرد : آمار فرسایش خاک در کشور بالاست در برخی ۱۵ تن در هکتار است که دقیق نیست اما با همه حفاظتی که انجام شده میزان تخربب خاک در ایران بالاست.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت : در قانون برنامه ششم تصویب شده سالانه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبود وضعیت پیدا کند و حاصلخیز شده و منابع الی خاک افزایش پیدا کند تا آماده تولید شده و توان حاصلخیزی و بهره وری خاک بالا برود.

اکبری اضافه کرد: اجرای این طرح سالانه به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون تامین نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار