مدیرکل ورزش وجوانان استان قزوین:
مدیرکل ورزش وجوانان استان قزوین گفت: فرهنگ پهلوانی، نسل جوان را از ارزش های غلط و کاذب دور می سازد و آن ها را به خیرخواهی و رشد و تعالی می کشاند.
کد خبر: ۷۵۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 17 June 2019

فرهنگ پهلوانی منجر به تعالی نسل جوان می‌شود

به گزارش تابناک قزوین، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش وجوانان استان قزوین ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پهلوانی و همچنین 17شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای بیان کرد: 17شوال روزی است که حضرت علی(ع) با عمرو بن عبدود جنگجوی معروف عرب مبارزه کرد و او را شکست داد و پرچم اسلام را سر بلند و پرچم کفر را واژگون ساخت، به همین دلیل این روز را به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده اند.

وی تاکید کرد: برای نسل امروز آگاهی از جوهره راستین پهلوانی بسیار سودمند و بهره جویی از مایه آسایش می شود چرا که پهلوان مداری ارزش های فرهنگی و اخلاقی بسیار فراوانی دارد و می تواند نسل جوان ما را از ارزش های غلط و کاذب دور و آنها را به خیر خواهی و رشد و تعالی نزدیک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان عنوان کرد: همایش بزرگ ورزش پهلوانی و زوزخانه ای در عصر پنجشنبه 30 خردادماه همزمان با 17 شوال روز فرهنگ ورزش پهلوانی در بوستان الغدیر قزوین برگزار می‌شود.

رئیس ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی استان در خاتمه اظهار داشت: این همایش بزرگ ساعت 21 بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مسئولین ارشد استانی،جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان و ورزشکاران این رشته برگزار خواهد شد و در این مراسم،ضمن انجام ورزش پهلوانی و زورخانه ای توسط نونهالان نوجوانان جوانان بزرگسالان و کسوت داران این رشته مذهبی و دینی، از 12 نفر از ورزشکاران،مربیان و پیشکسوتان اخلاق مدار ورزش و جوانان استان تجلیل و تقدیر صورت خواهد گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار