اولین نشست کمیته تخصصی نظارت بر عملکرد خانه های هلال استان قزوین در جمعیت هلال احمر برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 16 June 2019

فعالیت 28 خانه هلال در استان قزوین

به گزارش تابناک قزوین اولین نشست کمیته تخصصی نظارت بر عملکرد خانه های هلال استان شنبه 25 خرداد ماه با حضور مدیرعامل و معاون داوطلبان جمعیت هلال احمراستان ، مدیرکل امور روستایی استانداری و روسای خانه های هلال، در سالن جلسات این جمعیت برگزار شد.

داود ارجینی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین در این نشست اظهار داشت: فلسفه تشکیل خانه های هلال مواجه کشور با وقوع همه ساله حوادث متعدد است که کشور ما را جزء ده کشور حادثه خیز دنیا قرار داده است و این امر نیاز به برنامه ریزی ، سازماندهی و هماهنگی را ضروری میسازد.

وی افزود: درحال حاضر 28 خانه هلال در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و باید برای ادامه فعالیت نگاه جدی تری به خانه های هلال وجود داشته باشد.

ارجینی عنوان کرد: خانه های هلال به عنوان بازوان دهیاری ها هستند و در زمان وقوع سیل در محلهایی که خانه های هلال فعال بودند، همکاری و میزان فعالیتشان نسبت به سایر مناطق جهت کمک رسانی به آسیب دیدگان بیشتر بوده است.

اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی استانداری نیز در این نشست اظهار داشت: تفاهم نامه ای که سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با سازمان داوطلبان منعقد کرد باید گفت که مقدمه اصلی این تفاهم نامه از استان قزوین شکل گرفت.

وی با بیان اینکه استان قزوین در خصوص عملکرد خانه های هلال جزء استانهای برتر کشور شناخته شده است ادامه داد: استقرار خانه های هلال با هدف آموزش، اطلاع رسانی و جذب نیروهای داوطلب صورت گرفته است.

مدیرکل امور روستایی استانداری قروین در ادامه افزود: کلیه مراکز دهستان‌ها نسبت به تشکیل خانه هلال با همکاری جمعیت هلال احمر استان، اقدام خواهند نمود.

دکتر حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این نشست با ابراز خوشحالی از حضور پر رنگ خانمها در فعالیت های مربوط به خانه های هلال اظهار داشت: خانه های هلال  با هدف پیشگیری تشکیل شده اند و قابل توجه است که زمان طلایی برای نجات افراد بین3 تا 5 دقیقه است که در برخی از شهرها و روستاها دسترسی به مصدومین در این زمان امکان پذیر نمی باشد که خانه های هلال در آینده با هدف  افزایش افراد آموزش دیده در این مناطق فعالیت خواهند کرد. 

دکتر حسن آصفی در پایان با تاکید  بر آموزش و سازماندهی تیم‌های امداد و نجات در این مناطق اعلام نمود: به منظور بالا بردن میزان آمادگی برای مقابله با حوادث ، ساکنین مناطق روستایی سازماندهی خواهند شد.

قابل ذکر است در پایان این نشست  از روسای فعال خانه های هلال تقدیر و تشکر به عمل آورده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار