شهردار همدان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه یک‌هزار شهروند برای دریافت خدمات، مشکلات خود را با مرکز ۱۳۷ مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه با ثبت و ارجاع مشکلات به کارشناس و یا مسئول مربوطه، مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها را تسریع می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 15 June 2019
شهردار همدان از راه‌اندازی رسمی مرکز ۱۳۷ رسیدگی به درخواست‌های مردمی شهرداری همدان در روز ۲۸ خردادماه خبر داد.

به گزارش فارس، عباس صوفی در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی رسمی مرکز ۱۳۷ رسیدگی به درخواست‌های مردمی شهرداری همدان در روز ۲۸ خردادماه پس از گذشت ۱۵ ماه تلاش خبر داد و اظهار کرد: ماهیت این مرکز خدماتی به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری است.

وی با بیان اینکه در مدت کوتاه آزمایشی فعالیت این مرکز با رضایت‌مندی حداکثری شهروندان همراه بود، گفت: مرکز ۱۳۷ با انتقال مسائل و مشکلات به واحد‌های اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و سرعت‌بخشی به حل مشکلات شده است.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه مرکز ۱۳۷ بهترین مرجع، مأخذ و مخزن داده‌های مدیران شهری همراه با بررسی و تحلیل است، بیان کرد: بر این اساس مدیران شهری از نیاز‌های واقعی مردم شناخت پیدا می‌کنند که در این بین حدود ۱۲ هزار مورد مشکل طی ۹ ماهه گذشته برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز حدود یک‌هزار خدمت به شهروندان ارائه می‌شود، افزود: اولویت قرار دادن رسیدگی به مشکلات مردمی، خدمات‌رسانی بیشتر و برنامه‌ریزی رفع دغدغه‌های واقعی شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری همدان است که راه‌اندازی مرکز ۱۳۷، جهش مهمی برای رفع مشکلات شهری مردم محسوب می‌شود.

صوفی تصریح کرد: شهرداری همدان به عنوان یکی از دستگاه‌های خدماتی، اجتماعی و مدنی‌محور در شهر، ارتباط بسیار نزدیکی با اقشار مختلف جامعه دارد و بی‌تردید موفقیت در گرو ارتباط مستمر و شناخت همه جانبه مطالبات شهروندان است.

وی با تأکید بر اینکه تعامل، رصد و شناخت از خواسته‌ها، مطالبات، مشکلات و مسائل شهر و شهروندان برای شهرداری ضرورتی انکارناپذیر است، ادامه داد: بر اساس روش سنتی گذشته، شهروندان برای دریافت خدمات از شهرداری با ثبت درخواست‌ها، زمان بسیاری را در شهرداری مناطق و سازمان در رفت‌وآمد بودند در حالی که این شرایط و بستر با رشد فناوری و شبکه‌های اجتماعی جان تازه‌تری گرفته است.

شهردار همدان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه یک‌هزار شهروند برای دریافت خدمات، مشکلات خود را با مرکز ۱۳۷ مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه با ثبت و ارجاع مشکلات به کارشناس و یا مسئول مربوطه، مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها را تسریع می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه کارشناس و یا مدیر حوزه موظف است ظرف مدت تعیین شده پاسخگوی شهروندان باشد، یادآور شد: ناظران و بازرسان مرکز ۱۳۷ نیز با پیگیری امور شهروندان، رضایت‌مندی را جویا می‌شوند که در صورت عدم رضایت‌مندی، مسئول پیگیری ویژه ۱۳۷ موظف به پیگیری است.

صوفی اظهار کرد: در مجموع فرآیند کلی مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان شامل ثبت پیام، ارجاع به مجری انجام کار و پیگیری، بازخورد سنجی، پیگیری ویژه و مختومه شدن پیام است.

وی با بیان اینکه در این مرکز حدود ۵۰۰ تن از نیرو‌های شهرداری، برنامه‌های خود را به صورت سیستمی، آموزش دیده و تحویل گرفته اند، گفت: با حذف سیستم سنتی گذشته، به صورت آنلاین و رایگان مباحث شهری برطرف خواهد شد.

شهردار همدان بیان کرد: این مرکز جایگزین مراجعه حضوری شهروندان به واحد‌های اجرایی شهری شده و شهروندان بدون مراجعه به شهرداری برای طی کردن بروکراسی اداری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته‌های شهری خود خواهند رسید.

وی در ادامه مسیر‌های ۹ گانه ثبت اعلام درخواست‌ها، پیشنهادات و شکایت‌های شهروندان توسط مرکز ۱۳۷ را عنوان کرد و افزود: ملاقات عمومی، ارتباط مستقیم با مدیران شهری و شورای شهر در محل مرکز، صندوق پستی، ایمیل، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۱۳۷ و ۱۰۰۰۱۳۷۱۳۷۱۳۷، درگاه اینترنتی و نرم‌افزار‌های موبایل این مرکز مسیر‌های ۹ گانه در این خصوص است.

صوفی تصریح کرد: این سامانه مدیریت شهری با رعایت اصول شهروندی، مشارکت مردمی و پاسخگویی مسئولانه، به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری نسبت به برقراری ارتباطی آسان و یکسان به منظور جلب رضایت‌مندی شهروندان تلاش خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نیز رسیدگی به مشکلات موجود در محله‌ها و مناطق مختلف شهری با محوریت خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، اماکن عمومی، زیباسازی و چشم‌انداز شهری، امور اجتماعی و نظارت همگانی بر رفتار و عملکرد پرسنل شهرداری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار