بانوان سرپرست خانوار متقاضی مشاغل خانگی، به منظور تقویت توان اقتصادی این بانوان و ایجاد اشتغال پایدار، مورد حمایت قرار می گیرند.
کد خبر: ۷۵۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 09 June 2019

طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان قزوین

به گزارش تابناک قزوین، صدیقه ربیعی، مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری اظهار داشت: در راستای حمایت از بانوان سرپرست خانوار و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت توان اقتصادی آنها طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با توجه به آمار رو به رشد زنان سرپرست خانوار و همچنین اشتغال بالای زنان در حوزه مشاغل خانگی بحث توانمندسازی و خروج از چرخة فقر و نابسامانی های اجتماعی برای آنان بیش از پیش احساس می شود.

 

وی افزود: طرح فوق با اهداف کیفی متعددی از جمله خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار ، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت اتصال صاحبان کسب وکار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو در استان اجرا خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری اخاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح افراد توانمند در حوزه مشاغل خانگی شناسایی، ارزیابی و دسته بندی می شوند و جهت توانمند سازی آنها برنامه های مشاوره ای و دوره های آموزشی برگزارخواهد شد. همچنین به منظور اتصال صاحبان مشاغل خانگی به بازار ، برگزاری نمایشگاهها و بازارچه های عرضه محصولات با مدیریت و حمایت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و همکاری دستگاههای ذیربط برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت این طرح بر مبنای نظام نامه تدوین شده از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سطح استان اجرا خواهد شد و متقاضیان توسعه مشاغل خانگی ، کارآفرینان ، شرکتها و انجمن های خیریه می توانند از طریق سامانه­ www.inhb.ir به عنوان پشتیبان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت نام نمایند.

ربیعی اشاره کرد در این طرح اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری بعنوان کارفرما ، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  بعنوان ناظر و جهاد دانشگاهی بعنوان مجری طرح می باشند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار