رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال 98 صرفاً از طریق سامانه سیفا و از کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه ثبت شده، خریداری خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 09 June 2019

خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان صرفاً از طریق سامانه سیفا

به گزارش تابناک قزوین، به‌منظور هماهنگی خرید گندم و کلزا سال 98 جلسه ای با حضور رئیس سازمان تعاون روستایی استان و جمعی از روسای ادارات و مدیران عامل مراکز خرید در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی استان برگزار شد.

محمود محمودی، رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین در این جلسه گفت: شرکت های تعاونی روستایی استان قزوین همچون سال های گذشته آماده خرید گندم و کلزا بصورت تضمینی از کشاورزان استان هستند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه قبل از شروع خرید تضمینی تیمی از سوی تعاون روستایی از تمامی مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا بازدید خواهد کرد، افزود: تمامی مراکز خرید باید به باسکول، وسایل افت گیری، رایانه و چاپگر، تجهیزات تخلیه و بارگیری، نگه داری و لوازم آزمایشگاهی مجهز شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مدت زمان خرید گندم و کلزا استقرار تمام وقت عامل تشخیص، عامل ذیحساب، مسئول کنترل کیفی و تحویل گیرنده گندم در تمامی مراکز خرید الزامی است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال 98 صرفاً از طریق سامانه سیفا و از کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه ثبت شده، خریداری خواهد شد، تصریح کرد: اطلاعات و مشخصات کشاورزان و سقف مجاز عرضه محصول هر کشاورز در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی تعریف و خرید گندم از افرادی که نام آنها در سامانه وجود ندارد امکان پذیر نیست و باید جهت ثبت اطلاعات به مراکز خدمات کشاورزی هدایت شوند.

این مسئول با بیان اینکه گندم خریداری شده باید تولید داخل کشور و برای سال زراعی جاری باشد، تاکید کرد: در نحوه نمونه برداری و تعیین افت دقت لازم معمول و از تحویل هر گونه گندم خارج از دستورالعمل کیفی گندم سال 98 ممانعت به عمل آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار