رییس کل دادگستری قزوین:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: یکی از راه های دستیابی به حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها تغییر باور و نگاه جامعه به موضوع حبس و زندان است و باید جامعه به این باور برسد که زندان همیشه جای مناسبی برای اصلاح مجرم نیست.
کد خبر: ۷۵۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 02 June 2019

4 نفر محکوم جرائم غیرعمد از بخش کوهین در زندان به سر می برند

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در اولین جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد بخش کوهین گفت: در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان قرار داریم و امیدواریم توانسته باشیم از فیوضات ماه میهمانی خدا بهره کافی را برده باشیم و طاعات و عبادات ما به عنوان عمل نیکو و خیر در کارنامه ما ثبت و ضبط شده باشد.

وی افزود: اولین جشن گلریزان در بخش کوهین برگزار شد و امیدواریم این سنت حسنه در این بخش ماندگار بماند و در بخش های دیگر استان نیز برگزار شود تا با نیت های خیر شما مردم شریف کوهین همه ساله دستیگر فرزندانی از این بخش باشیم که به دلیل غفلتی ناخواسته مرتکب جرمی شده و در زندان به سر می برند.

رییس کل دادگستری قزوین در ادامه بیان داشت: مهربانی و خیرخواهی همانند یک زبان مشترک در میان جوامع مختلف است و عمل نیکو و خیر موجب گسترش مهر و محبت در جامعه می شود و همین دوستی ها، صمیمیت ها و کار خیر شما موجب ایجاد آرامش روانی در جامعه می شود.

مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها را با جدیت دنبال می کند و یکی از راه های دستیابی به این هدف مهم تغییر باور و نگاه جامعه به موضوع حبس و زندان است و باید جامعه به این باور برسد که زندان همیشه جای مناسبی برای اصلاح مجرم نیست.

حجت الاسلام والسمیلمین قدرتی تصریح کرد: دستگاه قضایی در بحث جرائم خشن و جرائمی که مجرم به عمد مرتکب آن می شود و با هنجار شکنی نظم عمومی جامعه را بر هم می زند و آرامش و آسایش عمومی جامعه را مختل می کنند، مصمم به برخورد بدون اغماض است اما در جرائم غیرعمد باید اجازه دهیم که مجرم در کنار جامعه و خانواده اصلاح گردد.

وی به زندانیان جرائم عمد و محکومین مالی بخش کوهین اشاره کرد و افزود: سال گذشته با کمک های مالی خیرین استان توانستیم 13 نفر محکوم این بخش را با بدهی 380 میلیون تومانی از زندان های استان آزاد کنیم و امسال نیز 4 محکوم با بدهی 240 میلیون تومان از فرزندان بخش کوهین در زندان به سر می برند که امیدواریم با کمک های مالی شما خیران بتوانیم موجبات آزادی آنها را فراهم کنیم و در این صورت 12 پرونده قضایی مختومه می شود.

رییس کل دادگستری قزوین در پایان افزود: امیدواریم کمک های مالی شما خیران در طی سال نیز تداوم داشته و مختص جشن های گلریزان نباشد تا ما بتوانیم با همین کمک های مالی و با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی زندانیان بیشتری را از سطح زندان های استان آزاد کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار