مدیرکل راهداری:
مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری تدابیر و اقدامات ۱۰ گانه این سازمان برای حمل به‌موقع و همزمان محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 02 June 2019
 
تدابیر ۱۰ گانه برای حمل به موقع کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی

مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری تدابیر و اقدامات ۱۰ گانه این سازمان برای حمل به‌موقع و همزمان محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی را تشریح کرد.

طی هفته‌های اخیر با افزایش تخلیه اقلام وارداتی در بنادر کشور و برداشت همزمان برخی محصولات کشاورزی در برخی شهرها، زمزمه‌هایی مبنی بر کمبود ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بویژه برای حمل محصولات کشاورزی از جمله چغندرقند مطرح شد. به همین بهانه با غلامحسین دغاغله، مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفتگویی انجام داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد:

 

غلامحسین دغاغله درباره آخرین وضعیت حمل محصولات کشاورزی در جنوب کرمان اظهار داشت: هر ساله در جنوب کرمان از آذرماه برداشت تره بار آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. اوج آن هم فروردین و نیمه اول اردیبهشت است اما امسال به دلیل شرایط مساعد جوی و افزایش بارش‌ها، بارگیری کالا زیاد بود و در روزهای اوج فعالیت، روزانه ۲۲۰ کامیون بارگیری می‌کردیم. هر ساله در اردیبهشت، پایان برداشت تره بار در جنوب کرمان بود که امسال به دلیل آنکه میزان خنکی هوا بیشتر بود، همچنان تا نیمه خرداد برداشت تره بار در این منطقه ادامه دارد.

وی افزود: در این روزها که میزان برداشت تره بار از جنوب کرمان کمتر شده، روزانه ۱۱۰ فقره بارنامه صادر می‌شود. پیش بینی ما این است که تا روزهای آینده برداشت تره بار از جنوب کرمان ادامه یابد؛ در حال حاضر برداشت گوجه فرنگی به اتمام رسیده و در حال برداشت و حمل هندوانه هستیم.

مدیر کل حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: امسال در جنوب کرمان میزان برداشت محصولات بسیار بیشتر از سال گذشته بوده است.

خوزستان؛ هاب کشاورزی و واردات کالاهای اساسی

وی درباره خوزستان نیز گفت: امسال چند اتفاق همزمان با هم در این استان رخ داد؛ مورد اول، برداشت گندم بود که تاکنون ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت و از کشاورزان خریداری شده است. مورد دوم، واردات حجم بزرگی از کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) است؛ مورد سوم نیز فصل برداشت تره بار دزفول، شوش و شوش تر است. در کنار اینها، برداشت چعندر قند است که میزان تولید و برداشت امسال تا امروز به ۸۰۰ هزار تن رسیده و دو و نیم برابر میزان سال گذشته است. سازمان راهداری هم با توجه به دستورات وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی در دو جلسه‌ای که دو وزارتخانه برای حمل محصولات با یکدیگر داشته‌اند، اهتمام ویژه ای به حمل این محصولات در روزها و هفته‌های اخیر دارد.

دغاغله با اشاره به افزایش واردات کالاهای اساسی در روزهای اخیر از بنادر شهید بهشتی (چابهار) و شهید رجایی (بندرعباس) و همچنین آغاز فصل برداشت تره بار در استان هرمزگان و انتقال آنها به پایانه بار شهید رجایی در بندرعباس، گفت: این مسائل سبب شد تا تدابیر ویژه ای به کار ببریم و حتی ناوگان راهداری را هم به کار بسته‌ایم.

حمل مستقیم چغندرقند از پایانه بار به کارخانه قند برای نخستین بار

۵۰ درصد سوخت تنخواه شارژ شد

دغاغله تصریح کرد: تدبیر دوم این است که به ناوگانی که از بنادر کالای اساسی حمل می‌کنند، سهمیه سوخت قرضی به عنوان تنخواه در کارت‌های سوخت آنها شارژ کرده‌ایم. میزان این سوختِ تنخواه، ۵۰ درصد سقف عملکردی آنها بوده است که این سهمیه قرضی تا کنون واریز شده است و به ۳۰۰ هزار ناوگان باری تعلق می‌گیرد. قرار شد از ماه مرداد به بعد طی چند ماه از سقف عملکردی آنها کسر و جبران شود.

سهمیه لاستیک کامیون‌ها ۱۰ درصد افزایش یافت

واگذاری روغن موتور با نرخ عمده به کامیون داران

۷۰۰ کامیون دولتی، چغندر را رایگان حمل می‌کنند

تدبیر ویژه برای افزایش بهره‌وری ناوگان

گمرک بندر چابهار ۲۴ ساعته شد

ثبت الکترونیکی اثر انگشت رانندگان کامیون / دست دلالان از پایانه‌های بار کوتاه شد

 

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار