دادستان قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از صدور کیفرخواست یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی قزوین به همراه 4 متهم دیگر به دلیل پرونده اهمال در انجام وظیفه منجر به تضییع اموال دولتی، مشارکت در کلاهبرداری و جعل خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 01 June 2019
 

کیفرخواست معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین صادر شد

به گزارش تابناک قزوین، دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی در تشریح جزییات این پرونده گفت: حسب شکایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین علیه یکی از معاونت های این دانشگاه و 4 متهم دیگر خارج از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دائر بر اهمال در انجام وظیفه منجر به تضییع اموال دولتی، مشارکت در کلاهبرداری و جعل، پرونده ای در دادسرای قزوین تشکیل گردید.

دادستان مرکز استان در ادامه افزود: پس از انجام تحقیقات محرز گردید که 4 متهم این پرونده که از پرسنل دو داروخانه در شهرهای قزوین و بویین زهرا بودند، همگی به اتهام جعل تعداد بی شماری حواله های شیرخشک و کلاهبرداری از طریق استفاده از حواله های مجعول تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

محمد قاسمی تصریح کرد: بر اساس کارشناسی صورت گرفته در این پرونده مجموعا مبلغی بالغ بر 32 میلیارد ریال از طریق دو داروخانه مذکور کلاهبرداری صورت پذیرفته است.

این مقام قضایی استان در خصوص اتهام معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این فرد که تخلفات صورت گرفته در زمان مدیریت واحدهای زیر مجموعه وی اتفاق افتاده است، به ارتکاب بزه اهمال در انجام وظیفه منجر به تضییع حقوق دولتی به میزان مبلغ مذکور متهم است.

وی در تشریح اقدامات این متهمان اظهار داشت: هر دو داروخانه از داروخانه های عامل توزیع شیر خشک یارانه ای بوده‌اند که شیرخشک های یارانه ای را از شرکت پخش کننده دریافت و در قبال آن حواله هایی که از طریق مراکز بهداشت قزوین و حومه در اختیار خانواده های نیازمند و واجد شرایط جهت تهیه شیرخشک نوزادان قرار می دادند، شبیه سازی نموده و با درج مهرهای ساختگی مراکز بهداشت در ظهر این برگه ها به دانشگاه علوم پزشکی قزوین به عنوان حواله هایی که از خانواده ها گرفته اند، تحویل می دادند و شیر خشک ها را در بازار به قیمت آزاد می فروختند.

قاسمی در ادامه افزود: حواله های جعل شده در نهایت به معاونت مذکور تحویل داده شده و عوامل زیر مجموعه این معاونت وظیفه تحویل گرفتن  حوله های ارائه شده از سوی داروخانه های عامل را داشته در حالی که هیچ گونه آموزشی ندیده و توجیه نبوده‌اند و حواله ها با مهرهای ساختگی برخی مراکز بهداشت تحویل شده که اساسا چنین مهرهایی برای آن مرکز وجود نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به گزارش دانشگاه علوم پزشکی، تحقیقات انجام شده، نظریه کارشناسی، اظهارات مطلعین، استعلامات صورت گرفته و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده نامبردگان مجرم تشخیص و پرونده با صدور کیفرخواست در تاریخ 1/3/98 به دادگاه کیفری دو قزوین ارسال گردید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار