کد خبر: ۷۵۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 31 May 2019

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی گفت: 25 هزار بیمار در کشور در انتظار پیوند کلیه، کبد، قلب و مغز استخوان هستند.

به گزارش ایسنا، حریرچی در آئین افتتاح بخش پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: از 25 هزار بیمار در انتظار پیوند، 8600 نفر در کشور در انتظار پیوند کلیه هستند که به دلیل بالا بودن هزینه دیالیز سعی ما بر این است تا در همه استان‌ها بخش پیوند کلیه راه‌اندازی شود.

وی هزینه هر بار دیالیز را 500 هزار تومان برای بیماران اعلام و خاطرنشان کرد: در کنار هزینه بالای دیالیز ، بیمار ساعت‌ها درد ناشی از این بیماری و دیالیز را تحمل می‌کند بنابراین ضرورت دارد در قدم اول اجازه ندهیم تا افراد گرفتار بیماری کلیوی شوند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح کنترل فشار خون برای بیش از 20 میلیون ایرانی در سال جاری اجرایی می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم دو میلیون ایرانی گرفتار فشار خون بالا هستند که متاسفانه عمده آنها از این بیماری خود مطلع نیستند و ضرورت دارد با اجرای این طرح از بروز این بیماری و عوارض آن جلوگیری شود.

حریرچی یکی از عوارض بیماری فشار خون را صدمه به کلیه دانست و گفت: ما با تغییر سبک زندگی به ویژه توجه به تغذیه مناسب می‌توانیم از بروز و شکل‌گیری چنین بیماری‌های غیرواگیر و پرهزینه جلوگیری کنیم.

وی خطاب به مسئولان استان اردبیل بیان کرد: با تهیه و تدارک همه امکانات، اجازه ندهید تا حتی یک بیمار نیز از این استان خارج شده و به سایر استان‌ها اعزام شود.

حریرچی این را هم گفت که مدیران بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی موظفند تا به همه بیماران در همین استان ارائه خدمات کنند و ما نیز در وزارت بهداشت تلاش خواهیم کرد تا تجهیزات و نیروی متخصص را تامین کنیم تا این استان امکان درمان بیماران را به صورت مستقل فراهم آورد.


وی در پایان اظهار کرد: در کنار تامین این امکانات و تجهیزات باید همچنان عامل پیشگیرانه را در بیماری‌ها مدنظر قرار دهیم تا اهالی این استان از پرداخت هزینه‌های گزاف در درمان بیماری‌های سرطان، کلیوی و کبد معاف شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار