مردم قزوین؛ شاید خسته از سیاست و سیاست بازها باشند و دنبال رای به عملکرد ها و کارنامه ها، هر آنچه هست واقعیت این است که واقعا مردم قزوین بیشتر از هر دوره دیگر علاقمندند نمایندگانشان در مجلس تاثیرگذار و جریان ساز باشند
کد خبر: ۷۴۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ 30 May 2019

انتخابات، جناح سیاسی وکاندیداهای امیدوار قزوینی

تابناک قزوین، مهرعلیان؛ با نگاهی به لیست شخصیت‌هایی که در حال رایزنی برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس دوره بعد هستند، مثل همیشه افراد نام‌آشنا، تکراری و بعضا جوان به‌ چشم ‌می‌خورد.

اکثر غریب به اتفاق کاندیداهای احتمالی گرایشات راست و چپ دارند، هر چند برخی علاقمندند مستقل و یا نواصولگرا خطاب شوند.

جناح اصول گرا؛

 با عنایت به عملکرد ضعیف دولت ، و مشکلات پیش آمده در روابط خارجی و ناکارآمد شدن برجام و افت شدید شاخص های اقتصادی و نحت فشار قرار گرفتن مردم به دلیل شرایط بد اقتصادی ، این جناح و کاندیداهایش به شدت امیدوار به پیروزی قاطع امیدوار شده اند . ولی اصولگرایان استان قزوین در سال‌های اخیرنشان داده اند (شاید به خاطر نداشتن یک به اصطلاح بزرگتر و تمام کننده) هیچ وقت به ائتلاف نمیرسند ، و شاید امید زیاد به پیروزی احتمالی ، موجب گردیده  این طیف با تعدد کاندیدا به انتخابات پای بگذارد ،جایی که  سید مرتضی حسینی آقای سیاهکلی مرادی ،خانم محمد بیگی به عنوان کاندیداهای سنتی وهمچنین محمد باقر آقا علیخانی،آقای حق شناس و آقای کبودوند به عنوان کاندیداهای جدید  حضورشان تقریبا قطعی به نظر میرسد البته داوود محمدی را نیز میتوان در طیف اصول یا نو اصولگراها دسته بندی کرد که کاندیدای قطعی انتخابات خواهد بود.

سوابق تلاش ها برای ائتلاف در جناح اصول گرای قزوین و تعدد قابل توجه کاندیدا های سرشناس و البته مدعی،نشان می‌دهد این طیف سیاسی احتمالا بدون ائتلاف، در انتخابات پیش رو با کاندیدا های متعدد حضور خواهد داشت،امری که صحنه انتخابات و پیشبینی ها را بسیار پیچیده تر خواهد نمود و به اصطلاح پاس گل زیبا برای اصلاح طلبها به شمار خواهد رفت، ولی جریانات اصول گرا همواره طرفداران سنتی خود را دارند، و در صورت اعتلاف و همگرا کردن جریاناتشان با جذب آراء خاکستری احتمالا پیروزی قاطعی را در انتخابات استان  رقم خواهند زد.

جناح اصلاح طلب؛

 اما در جناح اصلاح امیدها برای ائتلاف بیشتر است. جناحی که شاید با حضور شیخ قدرت علیخانی جریاناتش همواره به همگرایی نسبی دست یافته اند، کاندید سنتی ندارد و سالار قاسمی یکی از کاندیدهای اصلی آنها خواهد بود البته حضور خانم زرآبادی نیز حتمی است، کسی که در دوره قبل کمتر کسی شانسی برایش قائل بود، موضوعی که موجب شده بسیاری از چهره های جوان این طیف سیاسی برای حضور در عرصه انتخابات انگیزه بیشتری داشته باشند. البته زمزمه هایی هم از کاندید شدن برخی اعضاء اصلاح طلب شورای شهر به گوش می رسد.

دو دلیل مهم، احتمالا شانس پیروزی اصلاحاتی‌ها را کم رنگ خواهد کرد؛ اولا عملکرد دولت و مشکلات معیشتی که در این دوره برای مردم پیش آمده، دولتی که "تکرار" اصلاح طلبان دلیل اصلی پیروزیش بود و ثانیا احتمال حضور کم رنگ مردم در انتخابات و حضور نیافتن طرفداران اصلاح طلب پای صندوق رای، البته در بین اصلاح طلب‌های استان اختلافات بعضا جدی وجود دارد که از جمله آن میتوان به اختلاف شیخ اصلاحات با برادارن قاسمی اشاره کرد ولی شاید مثل ادوار گذشته انشقاق در طیف رقیب و همگرایی لحضه آخری اصلاح طلب ها بزرگترین شانس و امید آنها برای پیروزی در انتخابات پیش رو باشد.

 

و اما مردم قزوین؛

شاید خسته از سیاست و سیاست بازها باشند و دنبال رای به عملکرد ها و کارنامه ها، هر آنچه هست واقعیت این است که واقعا مردم قزوین بیشتر از هر دوره دیگر علاقمندند نمایندگانشان در مجلس تاثیرگذار و جریان ساز باشند، چه برای گرفتن حق قزوین و چه برای اعتلای سرزمین بزرگشان ایران. به همه کاندیداهای احتمالی پیشنهاد می شود در این دوره اگر برنامه مشخص و عملکرد قوی و البته اشتیاقی به غیر از قدرت دارید، به این کارزار قدم بگذارید چرا که احتمالا مردم رویکردهای متفاوت تر از گذشته دارند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار