رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: گل دهی خیلی دیرتر از ارقام محلی، مقاومت در برابر سرما و همچنین یکدست بودن گردوها، عملکرد بالا وصادرات خوب از مهمترین مزایای باغات گردوی مدرن است.
کد خبر: ۷۴۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 29 May 2019

طرح باغ گردوی مدرن در بخش کوهین قزوین

به گزارش تابناک قزوین فتاح الجنان مشاور وزیرو مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی، با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین و مدیران آب و خاک و امور اراضی این سازمان از طرح باغ گردوی مدرن در بخش کوهین شهرستان قزوین بازدید کرد .

خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این بازدید گفت:  این باغ ٤٠ هکتاری گردو به روش کشت بافتی از نوع  ارقام چندلر و فرنو است و فرانکت و روند هم پایه های گرده افشانه که رویشی هستند را دارد.

فاطمه خمسه افزود: این نوع از درختان گردو از سال چهارم وارد بار اقتصادی و از سال ٨ و ٩ به اوج بار اقتصادی می رسد.

به گفته وی؛ همچنین تا ٥٠ سال دیگر این درختان به مرحله بهره وری خواهد رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد : این طرح کشاورزی در منطقه کوهین توانسته ٢٥ نفر اشتغال زایی ایجاد کند که برای اجرای این طرح ٧ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه سیستم آبیاری درختان گردو در این باغ از نوع زیر سطحی است گفت: در این مجموعه باغی از پیوندک های این درختا ن برای اصلاح درختان موجود می توان استفاده کرد که ارقام بومی یک تن در هکتار بار می دهد اما این ارقام کشت بافتی ٨ تا ١٠ تن محصول تولید می شود.

خمسه، گل دهی خیلی دیرتر از ارقام محلی، مقاومت در برابر سرما و همچنین یکدست بودن گردوها، عملکرد بالا وصادرات خوب را از مهمترین مزایای این گونه باغات ذکر کرد.

طرح باغ گردوی مدرن در بخش کوهین قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار