جمعی از مقامات نظامی و سیاسی سابق آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهوری این کشور، درباره خطر تشدید تنش‌ها با ایران هشدار دادند.
کد خبر: ۷۴۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 25 May 2019
هشدار ۷۶ ژنرال و دیپلمات سابق آمریکا درباره تقابل با ایران

به نقل از اسپوتنیک، اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اعزام یک هزار و ۵۰۰ نظامی به خاورمیانه، با واکنش جمعی از نظامیان و دیپلمات‌های سابق آمریکایی مواجه شد.

در همین راستا، ۷۶ ژنرال، دریادار و سفیر سابق در نامه‌ای سرگشاده به ترامپ، به وی درباره تشدید تنش و تقابل با ایران هشدار دادند.

در بخشی از این نامه می‌خوانیم: جنگ با ایران، خواه به صورت انتخابی یا محاسبات اشتباه، پیامدهای غم‌انگیزی را در خاورمیانه که از قبل نیز بی‌ثبات بوده است، به همراه خواهد داشت و همچنین آمریکا را به لحاظ مالی، انسانی و ژئوپولیتیک، به درگیری مسلحانه و پرهزینه دیگری می‌کشاند.

نگارندگان نامه همچنین هشدار می‌دهند که علیرغم کارآمد بودن فشارهای اقتصادی، تهدیدهای نظامی هرگز به تغییر رفتار ایران منجر نخواهد شد.

این نامه در حالی ارائه می‌شود که روز گذشته، دولت ترامپ با اعلام حالت اضطرار ملی علیه ایران، راه را برای نادیده گرفتن نگرانی کنگره مبنی بر فروش تسلیحاتی به ارزش ۸ میلیارد دلار به عربستان سعودی و امارات باز کرد.

از سوی دیگر، ترامپ مدعی است به دنبال جنگ با ایران نیست و پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع آمریکا هم با تکرار ادعای مشابه، همه اقدامات انجام شده را در راستای مهار ایران توجیه می‌کند.

 

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار