گردنه برفگیر پیچ بن واقع در منطقه الموت استان قزوین هر سال بعلت بارش سنگین برف از آبان ماه مسدود و در اردیبهشت ماه بازگشایی می شود.
کد خبر: ۷۴۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 25 May 2019

بازگشایی گردنه پیچ بن در بخش الموت شرقی

به گزارش تابناک قزوین، افشین پیرنون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار داشت : گردنه پیچ بن الموت پس از 20 روز تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی افزود : این گردنه برفگیر در ارتفاع بیش از 3300 متری از سطح دریا قرار گرفته است و در مسیر ارتباطی قزوین- الموت- تنکابن قرار دارد که هر ساله به جهت حفظ ایمنی تردد کنندگان از این مسیر در آبان ماه مسدود و در اردیبهشت ماه بازگشایی می گردد.

پیرنون اظهار داشت : عملیات بازگشایی این مسیر طی 20 روز با استفاده از ماشین آلات راهداری سنگین شامل بلدوزر، گریدر و لودر بازگشایی گردید.

وی عنوان کرد : عملیات بازگشایی این مسیر و تشکیل دیواره های برفی 2 تا 7 متری به همراه مناظر طبیعی در این منطقه باعث ایجاد جاذبه های گردشگری شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خاطرنشان کرد: گردنه پیچ بن با ارتفاع ۳۳۰۰ متر از سطح دریا از مرتفع ترین گردنه های استان قزوین به شمار می رود که در فصل سرد سال دارای بارش های سنگین برف و همچنین پدیده کولاک دائمی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار