دادستان تاکستان:
دادستان عمومی و انقلاب تاکستان گفت: متاسفانه برای برخی شهروندان استفاده از الفاظ رکیک و ناشایست عادی شده که برای برقراری احترام بین افراد، توهین و فحاشی در قانون مجازات اسلامی جرم تلقی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 23 May 2019

مجازات جرم توهین به اشخاص عادی،  74 ضربه شلاق است

به گزارش تابناک قزوین، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب تاکستان گفت: برای برقراری احترام بین افراد در قانون اقدامات مناسبی انجام شده از آن جمله می‌توان به جرم‌انگاری توهین و فحاشی به دیگران در قانون مجازات اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: مطابق ماده ۶۰۸ این قانون مجازات اسلامی مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد شلاق تا ۷۴ ضربه و یا ۵۰ هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

رجبی ضمن بیان اینکه جرم توهین عادی در پرونده های دادگاه‌ها آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است تصریح نمود: متاسفانه برای  برخی شهروندان استفاده از الفاظ رکیک و ناشایست عادی شده و حتی در محاورات روزمره خود براحتی از آن استفاده می کنند.

مجازات جرم توهین به اشخاص عادی،  74 ضربه شلاق است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان بیان نمود: در راستای کاهش هرچه بیشتر وقوع جرم توهین، پیشگیری از وقوع این جرم و رعایت حقوق عامه و شهروندان؛ در این حوزه قضائی، در اجرای تبصره 1 ماده 14 قانون آئین دادرسی کیفری مقرر شد چنانچه هر شخصی به هر یک از شهروندان توهین نماید موظف به نصب پلاکارد عذرخواهی از شهروندان و شاکی خصوصی در محلی که اقدام توهین آمیز صورت گرفته ، می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار