کد خبر: ۷۴۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 23 May 2019

وزیر امورخارجه آلمان نسبت به افزایش اختلافات میان تهران و واشنگتن ابراز نگرانی کرد و خواستار آرام شدن اوضاع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان در نشستی در هامبورگ با ابراز نگرانی از افزایش اختلافات میان ایران و آمریکا گفت که وضعیت در خاورمیانه خطرناک است و این دو کشور باید اختلافات خود را کاهش دهند.

ماس تصریح کرد: خاورمیانه منطقه‌ای است که گروه‌های تروریستی در آن فعال هستند. تروریست‌ها ممکن است حملاتی انجام دهند تا خشونت ایجاد و تحریک به جنگ کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که آلمان کماکان متعهد به پیگیری راهکار دیپلماتیک برای رفع اختلافات بر سر توافق هسته‌ای و نقش ایران در منطقه است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و برای تقویت حضور نظامی‌اش در منطقه یک ناو گروه به خاورمیانه اعزام کرد، تنش‌ها در منطقه تشدید شده است.

مقامات آمریکایی مدعی‌اند که خواهان مذاکره با ایران هستند. این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان روز سه‌شنبه مذاکره با آمریکا را رد کرد.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران روز گذشته در یک گفتگو تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا با عمل کردن به تعهداتش ذیل برجام به ایران احترام نگذارد، بر سر میز مذاکره با دونالد ترامپ نخواهد نشست./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار