برای جلوگیری از حملات سایبری؛
همزمان با روز جهانی ارتباطات از پروژه سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات (دژفا) برای جلوگیری از حملات سایبری شبکه، زیرساخت و اپلیکیشن‌های بومی رونمایی شد.
کد خبر: ۷۴۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 20 May 2019
 
سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد

 

 همزمان با روز جهانی ارتباطات از ۴ پروژه ملی رونمایی شد.

یکی از این پروژه‌ها، پروژه سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات (دژفا) است که این پروژه با هدف تضمین امنیت سایبری خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسیده است.

این پروژه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و به عنوان تله افزاری برای شناسایی برنامه‌های ویروسی و جلوگیری از حمله به زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسید.

در همین حال پروژه «سروا» به عنوان درگاهی برای دسترسی به داده‌های ملی به بهره برداری رسید. این پروژه درگاهی برای کسب و کارهای فضای مجازی محسوب می‌شود که بتواند از داده‌های دولتی استفاده کند.

به بیان دیگر سروا سکویی برای شبکه دولتی و شبکه اینترنت و استفاده از داده‌های دولتی در فضای عمومی خواهد بود که می‌تواند در اختیار استارت آپ ها قرار گیرد.

این پروژه به عنوان بازگشایی قفل‌های دولتی در داده‌های ملی به بهره برداری رسید.

رونمایی از تجهیزات بومی در شبکه مخابراتی کشور در ۴ استان تهران، آذربایجان غربی، فارس و هرمزگان از دیگر پروژه‌های رونمایی شده در این روز است که در ۱۰۳۸ نقطه کشور این تجهیزات نصب و راه اندازی شده است.

در همین حال افتتاح پروژه پهن باند به شبکه ملی اطلاعات در ۷۲۰۰ روستا با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در روز جهانی مخابرات است که تمامی این پروژه‌ها با کلیک وزیر ارتباطات آغاز به کار کردند.

 

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار