نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: «دامداران و تولیدکنندگان در صورتی که گوشت مورد نیاز بازار داخلی را تامین کنند باید اجازه صادرات مازاد تولید به آن‌ها داده شود».
کد خبر: ۷۴۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 15 May 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از خانه ملت، علی بختیاری در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار علی‌رغم تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: «گوشت‌های وارداتی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به دست جامعه هدف نمی‌رسید و با قیمت بالا و بر اساس ارز آزاد در بازار به فروش می‌رسید».

مجوز صادرات دام مشروط به تأمین گوشت مورد نیاز مردم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجموعه‌ی شورای عالی اقتصادی تصمیم گرفته تا گوشت با ارز نیمایی وارد نشود، بیان کرد: «واقعیت این است که باید با طی روندی مناسب تعادل قیمت در بازار گوشت قرمز ایجاد شود».
وی با اشاره به این‌که سود تخصیص ارز دولتی به واردات گوشت قرمز به جیب واردکنندگان می‌‍رفت و مردم از این تصمیم نفعی نمی‌بردند، ادامه داد: «با توجه به شرایط واردات گوشت قرمز با ارز دولتی تصمیم گرفته شد تا دلار با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان دیگر به واردات گوشت تخصیص پیدا نکند و مقرر شده تا به تولیدکنندگان داخلی کمک‌هایی صورت بگیرد تا شاهد تعادل قیمت در بازار باشیم».
بختیاری با تاکید بر این‌که با توجه به افزایش عرضه‌ی دام زنده تولید داخل تا پایان تابستان به بازار قیمت گوشت قرمز روند نزولی پیدا می‌کند، اظهار کرد: «در حال حاضر بر اساس آمارهایی که وجود دارد بیش از ۸۵ درصد گوشت مورد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم و تنها ۱۵ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود».
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وارداتی بودن ۱۵ درصد از گوشت مورد نیاز کشور نباید تا این میزان بر قیمت گوشت قرمز در بازار تاثیرگذار باشد، گفت: «یکی از اقدامات غیرکارشناسی صورت گرفته که نباید اجازه‌ی ادامه‌ی آن داده شود صادرات دام زنده است در حالی که مجبور به واردات دام زنده، گوشت گرم و منجمد هستیم».
وی با اشاره به این‌که دامداران و تولیدکنندگان در صورتی که گوشت مورد نیاز بازار داخلی را تامین کنند باید اجازه صادرات مازاد تولید به آن‌ها داده شود، اضافه کرد: «اگر تنظیم بازار و عرضه و تقاضا مناسب شود شاهد قیمت نزولی گوشت در بازار می‌شویم».
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار