مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین :
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : برای اولین بار در استان و با هدف صرفه جویی در مصرف آب ؛ در سال زراعی جاری 41 هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گلرنگ رفته است .
کد خبر: ۷۴۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 15 May 2019

41 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به کشت گلرتگ اختصاص یافت

به گزارش تابناک قزوین تورج بنیادی با اعلام این خبر افزود : از این میزان اراضی کشاورزی تا کنون 10 هکتار بصورت کشت انتظاری در اسفند ماه سال گذشته در اراضی کشاورزی استان کشت شده که در حال حاضر از وضعیت سبز مطلوبی برخوردار می باشد .
وی اظهار داشت : همچنین 30 هکتار از مزارع کشاورزی بصورت کشت بهاره به زیر کشت محصول گلرنگ خواهد رفت .
بنیادی اضافه کرد : همچنین از این میزان اراضی کشاورزی اختصاص یافته به کشت گلرنگ ، یک هکتار برای تولید بذر به صورت کشت پاییزه در شهرستان آبیک از توابع این استان با هدف تولید بذر کشت شد.
به گفته ی این مقام مسئول ؛ پیش بینی می شود ؛ از 41 هکتار سطح زیر کشت ؛ حدود 40 تن گلرنگ برداشت شود .
وی رقم کشت شده گلرنگ در اراضی کشاورزی استان را ؛ محلی اصفهان ذکر کرد .
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به مزایای کشت گلرنگ در مزارع کشاورزی استان اشاره کرد و گفت : حاصلخیز شدن خاکهای زراعی پس از برداشت محصول ، خرید تضمینی توسط دولت ، چند منظوره بودن مصارف گیاه گلرنگ ، هزینه های پایین تولید ، نیاز آبی کم و مقاومت به تنش های محیطی و خشکی از مهمترین مزایای کشت این محصول است .
بنیادی افزود : دانه گلرنگ دارای 25 تا 45 درصد روغن ، 12 تا 24 درصد پروتئین ، 35 الی 60 درصد پوسته و کنجاله و حدود 23 درصد پروتئین موجود در کنجاله و 35 درصد فیبر است که به عنوان مکمل پروتئینی در صنایع دامپروری برای تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد .
وی یاد آور شد : گل گیاه گلرنگ هم در صنایع دارو سازی و رنگرزی کاربرد دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار