رییس کل دادگستری قزوین:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: آسیب های اجتماعی در سطوح مختلف جامعه مشاهده می شود و امروز بسیاری از این آسیب ها خانواده زندانیان را تهدید می کند به همین خاطر باید به گونه ای عمل کنیم که زندان و حبس به عنوان آخرین مجازات باشد.
کد خبر: ۷۴۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 14 May 2019

رییس کل دادگستری قزوین: 27 محکوم جرائم غیرعمد در بویین زهرا نیازمند کمک خیرین هستند 

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد که در شهرستان بویین زهرا برگزار شد، گفت: خیرین واسطه های فیض الهی هستند از این رو می توانند با اقدام خداپسندانه و نیکوی خود سنتی حسنه را در جامعه ثبت کنند.

وی افزود: مقدمات کار خیر در کشور مهیا است و همه باید کمک کنیم تا از این دست کار خیر که موجب گسترش مهر، محبت و نیکی در جامعه می شود، رواج داشته باشد و جشن های گلریزان که به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می شود، فرصت مغتنمی است تا همه به نوعی از فیض و برکات این ماه مبارک بهرمند شویم.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: نیکوکاری، احسان، کمک و دست گیری از نیازمندان که امری فطری و غریزی در انسان است و در آیات قرآن کریم نیز به این موضوع فراوان اشاره شده است باید همراه با نیت الهی باشد تا اثرات دنیوی و اخروی به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه یادآور شد: زمانی که دست یک انسان نیازمند را می گیرید و به او احسان و نیکی می‌کنید در واقع به خودتان نیکی کرده اید زیرا با این عمل موجب بخشیده شدن گناهان خود از درگاه خدای متعال می شوید که در نهایت رضایت الهی را در پی دارد و هدف از کار خیر جز این نیز نباید باشد.

مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: کمک های شما صرف کسانی می شود که ناخواسته و از روی غفلت مرتکب جرمی شده اند و حالا در زندان به سر می برند و ما باید به این باور برسیم که زندان همیشه جای مناسبی برای مجازات و اصلاح مجرم نیست بلکه جای کسانی است که از روی عمد مرتکب جرم شده و تکرار و تعدد جرم دارند و باید اجازه دهیم مرتکبین جرائم غیرعمد در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.

وی در ادامه افزود: در شهرستان بویین زهرا 27 محکوم مالی و جرائم غیر عمد وجود دارد که مجموع بدهی این افراد حدود پنجاه میلیارد ریال می باشد که امیدواریم با نیت های خیر شما بتوانیم بخشی از بدهی آنها را از کمک های نقدی شما و بخشی را با گذشت طلبکاران و بخش دیگر را با اعطاء تسهیلات تامین نماییم تا موجبات آزادی آنها فراهم شود.

رییس شورای مسئولان قضایی استان تاکید کرد: آسیب های اجتماعی در سطوح مختلف جامعه مشاهده می شود و امروز بسیاری از این آسیب ها خانواده زندانیان را تهدید می کند به همین خاطر باید به گونه ای عمل کنیم که زندان و حبس به عنوان آخرین مجازات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان تاکید کرد: ستاد مردمی دیه فرصت مناسبی برای نیت های خیرخواهانه شما خیران است و اگر کمک های شما نبود قطعا ما نمی توانستیم سال گذشته موجبات آزادی 281 نفر را در استان فراهم نماییم و امیدواریم این کمک های شما مختص جشن های گلریزان نباشد و در طی سال نیز ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار