خرسند با اشاره به اینکه اگر قرار باشد آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکند، جمهوری اسلامی غنی‌سازی را بیشتر می‌کند، گفت: برای کشورهای اروپایی بسیار زشت است که ذلیل آمریکا بوده و بعید می‌دانم در این مهلت تعیین شده توسط جمهوری اسلامی، اروپا سرعقل بیاید.
کد خبر: ۷۴۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 11 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون به اعمال ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ حرمت ماه رمضان را وظیفه خود دانسته و با خودداری از تظاهر به روزه‌خواری و فسق و فجور در انجام امور خیر به‌ویژه رسیدگی به فقرا و محرومان کوشش کنیم.

امام جمعه کازرون گفت: ضرورت ندارد تمام رستوران‌ها و مغازه‌های طبخ غذا در ماه رمضان باز باشد و آن‌ها که ضرورت دارد با رعایت استتار و حدود شرعی این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسافران نیز باید رعایت کرده و در ملأعام اقدام به روزه‌خواری نکنند، ادامه داد: دستگاه‌های انتظامی و فرهنگی با مدیریت خود کاری کنند که مشکلی در این ماه به‌وجود نیاید.

خرسند با اشاره به 25 اردیبهشت سالروز اعلام موجودیت رژیم منحوس و اشغالگر صهیونیستی و نام‌گذاری این روز به نام «نکبت» گفت: امروز کشورهای اسلامی گوی سبقت را برای ارتباط با رژیم صهیونیستی از هم می‌ربایند که این یک ننگ برای این رژیم غاصب است.

خطیب جمعه کازرون افزود: آنها با جمهوری اسلامی که منادی دفاع از اسلام است، دشمنی ورزیده اما با رژیمی که دنبال تشکیل دولت بزرگ یهودی است به دنبال دوستی هستند.

وی به پاسخ قاطع موشکی فلسطین پس از جنایات رژیم صهیونیستی و عقب نشینی‌ آن اشاره کرد و گفت: باید با این رژیم غاصب با زبان زور حرف زد.

خرسند به عهدشکنی آمریکا و خروج از برجام، انفعال سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در عمل به وعده‌هایشان و واکنش شورای عالی امنیت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برجام به ایران این حق را داده که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض کرد، جمهوری اسلامی می‌تواند برجام را به صورت کلی یا جزئی اجرا نکند. بنابراین تصمیم جمهوری اسلامی قانونی است.

خطیب جمعه کازرون متذکر شد: اگر کشورهای اروپایی به‌خاطر ذلت در برابر آمریکا و نداشتن اراده سیاسی پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند، قطعا پاسخ جمهوری اسلامی سخت و پشیمان کننده است.

خرسند با اشاره به اینکه اگر قرار باشد آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکند، جمهوری اسلامی غنی‌سازی را بیشتر می‌کند، گفت: برای کشورهای اروپایی بسیار زشت است که ذلیل آمریکا بوده و بعید می‌دانم در این مهلت تعیین شده توسط جمهوری اسلامی، اروپا سرعقل بیاید.

امام جمعه کازرون به جایگاه رفیع و معنوی معلم اشاره کرد و اظهار داشت: کم لطفی‌هایی که بویژه در بحث معیشت به فرهنگیان می‌شود، نباید موجب شود که فرهنگیان اهمیت شغلشان را دست‌کم بگیرند.

خرسند گفت: وظیفه دولت و مجلس است که نسبت به رفع مشکلات فرهنگیان توجه ویژه داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار