رییس کل دادگستری قزوین:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: آموزش و پرورش موثرترین نهاد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است از این رو در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها لازم است به این نهاد اهمیتی بیش از پیش داده شود.
کد خبر: ۷۴۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 09 May 2019

معلمان مهندس شخصیت دانش آموزان هستند

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در جمع مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین که در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد، گفت: نقش معلمان در امر انسا‌ن‌سازی بی بدیل است و به واقع می توان گفت معملان مهندسان شخصیت دانش‌آموزان هستند.

مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش و معلم با کاهش و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی رابطه مستقیم دارد و هرچقدر تلاش کنیم نقش مهمترین نهاد آموزشی و پرورشی کشور را در سطح جامعه پررنگ تر جلوه دهیم بدون شک جامعه را بیش از پیش از معضلات و آسیب های اجتماعی دور خواهیم کرد.

رییس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: آموزش و پرورش موثرترین نهاد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است از این رو در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها لازم است به این نهاد اهمیتی بیش از پیش داده شود.

وی افزود: اگر نسبت به معضلات و آسیب های اجتماعی بی توجهی صورت گیرد، آینده کشور و مردم دچار مخاطره می شود زیرا سرمایه گذاری در نوجوانان وجوانان می‌تواند آینده کشور را در جهت دستیابی به موفقیت‌ها پیش ببرد و تنها آموزش و پرورش می‌تواند این سرمایه های کشور را شکل دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: آموزش وپرورش گسترده ترین نهاد فرهنگی کشور است که به طور مستقیم جمعیتی بزرگ را تحت پوشش قرار می دهد و این مجموعه ابزارهای لازم برای تنظیم و یا  کنترل آسیب های اجتماعی را نیز در اختیار دارد و می تواند از ساعاتی که دانش آموزان در مدرسه حضور دارند به بهترین شکل استفاده نمایند و مخاطرات و آسیب های اجتماعی را برای دانش آموزان تبیین و تشریح نمایند و آگاه‌سازی کنند.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: مدارس نقش موثری در بهداشت روانی و فراهم آوردن محیطی سالم در جهت رشد فکری و شکوفایی اندیشه‌ها دارند و معلمان برای ایفای چنین نقشی باید از یک آرامش ذهنی برخوردار باشند و به جهت همین اهمیت و جایگاه معلم در تربیت دانش آموزان و پیشگیری از آسیب ها و معضل های اجتماعی است که ابتدا باید ارتقای معشیت و حقوق مادی معلمان بیش از همه اقشار مورد توجه قرار بگیرد.

رییس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: ریشه‌ اغلب آسیب پذیری‌های اجتماعی دانش آموزان را باید در عدم آشنایی کافی آنها با مهار‌ت‌های اجتماعی دانست، به طوری که نقطه‌ نامعلومی در رشد شخصیت دلخواه و اجتماعی جوانان وجود دارد و متاسفانه جوانان امروز خود را نشناخته‌اند و درک درستی از خود و آینده ندارند و به توان و قدرت فراوان خود باور ندارند و از شرایط وموقعیت اجتماعی خود آگاهی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان گفت: هر چند آموزش و پرورش فعالیت واحدی را شامل می شود كه هدف آن ايجاد تغییرات مناسب و مطلوب در ابعاد شناختی، عاطفی و رفتاری دانش آموزان است اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که مدرسه تنها محل يادگیری خواندن ونوشتن نیست، بلکه محلی است كه دانش آموزان مهارت های زيادی همانند مهارت های برقراری ارتباط لازم برای ورود به جامعه را فرا می گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار