معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین از تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 05 May 2019

به گزارش تابناک قزوین، دکتر یدا... کلهر معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: ازجمله وظایف ادارات دامپزشکی، نظارت بهداشتی بر تولید، استحصال، حمل‌ونقل، نگهداری، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی است که این امر به‌صورت مستمر و بر اساس شیوه‌نامه نظارتی در طی سال به نحو مناسب به ‌منظور ارتقاء سطح سلامت و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود که نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری‌های منتقله از غذا دارد.

این مقام مسئول در مورد برنامه‌های ادارات شهرستانی و اداره کل دامپزشکی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در همین راستا در مقاطع زمانی خاص ازجمله ماه مبارک رمضان که میزان تقاضای فرآورده های پروتئینی افزایش می‌یابد، دامپزشکی، نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی را تشدید کرده، بطوریکه در این ایام با تجهیز 20 اکیپ ثابت و سیار در 2 نوبت صبح و عصر نظارتهای بهداشتی انجام خواهد شد.

وی در پایان به عموم مردم توصیه کرد: نسبت به تهیه فرآورده‌های خام دامی موردنیاز از مکان‌های مورد تأیید دامپزشکی اقدام و به شرایط بهداشتی مندرج بر روی فرآورده توجه کنند و در صورت مشاهده هر مورد غیربهداشتی مرتبط با دامپزشکی با شماره تلفن 4 رقمی 1512 تماس حاصل و یا با ارسال پیامک به سامانه 50001512، به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع‌رسانی کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار