مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت
تابناک مرکزی - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: تا قبل از ماه مبارک رمضان ۲ هزار تن شکر به بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۷۴۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 04 May 2019
۲ هزار تن شکر به بازار عرضه می‌شود/پیش بینی خرید بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی 
جواد حسنی در حاشیه اولین جلسه کارگروه خرید گندم و دانه‌های روغنی استان مرکزی در سال ۹۸ بیان کرد: با توجه به شرایط حساس، ۳۲ مرکز برای خرید گندم و دانه‌های روغنی در استان پیش‌بینی شده است، همچنین شرایط لازم در مراکز خرید، استاندارد‌های لازم، تعیین عوامل تشخیص و ذیحساب و نظارتی در مراکز،   امکانات رفاهی و تسهیل روند تحویل گندم کشاورزان مدنظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه امید است با توجه به روند کنونی با همکاری دستگاه‌های ذیربط بتوان امسال خرید حداکثری و مطلوبی در استان رقم بخورد، گفت: به نظر می‌رسد امسال با توجه به شرایط اقلیمی، کمی دیرتر خرید این اقلام انجام گیرد و به طوری که از اواخر خردادماه خرید گندم در شهرستان‌های ساوه و زرندیه آغاز می‌شود.
حسنی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ظرفیت سیلو‌ها برای خرید گندم آماده و خرید بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم پیش‌بینی شده است و در کنار آن مباشر (اداره کل تعاون روستایی) مبادی خرید را اعلام کرده است و برای خرید نیز آماده هستیم.
وی با بیان اینکه بحث خرید دانه‌های روغنی قبل از خرید گندم آغاز می‌شود، افزود: امسال از اواخر اردیبهشت ماه خرید دانه‌های روغنی آغاز می‌شود و با توجه به شرایط استان پیش‌بینی می‌شود خرید ۵ تا ۶ هزار تن دانه روغنی انجام گیرد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم و سه هزار تن کلزا خریداری شد و انتظار می‌رود امسال رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی در خرید حاصل شود.
حسنی در خصوصی اقدامات مدنظر شرکت غله در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی در کنار فعالیت در بحث آرد و نان، در حوزه تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز دولت از داخل و یا خارج از کشور گام برمی‌دارد، بر همین اساس عرضه برنج و شکر به بازار و روغن خام به کارخانجات تصفیه روغن مدنظر شرکت است که این مهم تا قبل از ماه رمضان انجام می‌شود و حجم تامین کالا در حدی است که نیاز رفع و بازار به تنظیم برسد.
حسنی تاکید کرد: تا قبل از ماه رمضان ۲ هزار تن شکر و هزار تن برنج با نرخ دولتی وارد بازار می‌شود که امیدواریم با توزیع مناسب مشکلی در بازار بروز نکند.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار