مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: پروژه در دست احداث جاده قزوین - کلاچای با مشخصات راه اصلی بر اساس سند بالادستی تعیین و به استان‌های قزوین و گیلان نیز ابلاغ شده است.
کد خبر: ۷۳۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 28 April 2019

 پروژه جاده قزوین-کلاچای بر اساس سند بالادستی طراحی شده است

 

ایرنا: مسعود حق لطفی عصر یکشنبه در نخستین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین در سال 98،افزود: این مسیر حدود 154 کیلومتر بوده که 79 کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده و جزو طرح‌های اولویت‌دار سازمان برنامه و بودجه نیز قرار دارد.


وی اعتبار این پروژه در دست ساخت را 10 هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان در سال 95، 900 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص یافت اما دچار مخالفت های زیست محیطی شد.


حق لطفی با اشاره به مخالفت سازمان محیط زیست در اجرای طرح یاد شده ، تاکید کرد: مسیر مورد نظر در فاز یک مناسب ترین راه عبور برای این پروژه است که در صورت جایگزینی آن تخریب زیست محیطی به 3 برابر افزایش خواهد یافت.


این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست ریاست دادگستری قزوین مبنی بر توقف پروژه ، پیشنهاد می شود فاز یک این جاده تا رودخانه شاهرود مورد بازدید دوباره نمایندگان دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد و در صورت رفع موانع ، این پروژه تا پایان عملیات ادامه پیدا کند.



**سازمان محیط زیست خواستار توقف پروژه جاده قزوین-کلاچای است


مدیرکل محیط زیست قزوین نیز در این نشست گفت: با توجه به ساخت و ساز های صورت گرفته در فاز نخست که بدون مشورت و مجوز این سازمان صورت گرفته، خواستار توقف این طرح هستیم.


حسن پسندیده تاکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ کوهستان ها و جنگل ها به اداره کل راه و شهرسازی توصیه شده تا بررسی مجدد پروژه و لحاظ کردن مسائل زیست محیطی انجام پروژه را متوقف کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار