مدیر اداره ورزش و جوانان ملکشاهی:
مدیر اداره ورزش و جوانان ملکشاهی گفت: 500 کوهنورد در قالب 12 کاروان کوهنوردی جهت صعود به ارتفاعات ملکشاهی از 31 استان کشور به این شهرستان سفر کرده اند.
کد خبر: ۷۳۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 28 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ امیر صالحی اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته اقداماتی جهت معرفی جاذبه های گردشگری، طبیعی و قله های مرتفع این شهرستان به فدراسیون کوهنوردی ارائه شد و قله های این شهرستان در قالب طرح ملی کوهنوردی (سیمرغ) قرار گرفتند.

وی افزود: در طرح ملی سیمرغ کوهنوردان و گردشگران طبیعی به قله های 31 استان کشور صعود و از جاذبه های طبیعی بویژه قله های مرتفع بازدید می کنند.

مدیر اداره ورزش و جوانان ملکشاهی تاکید کرد: قله ورزرین یا کان صیفی این شهرستان با ارتفاع سه هزار و 50 متر از سطح دریا مرتفع ترین قله استان ایلام بوده که بین شهرستان های ملکشاهی و بدره قرار دارد و صعود از جبهه جنوبی آن از طرف شهرستان ملکشاهی بهترین و کوتاه ترین مسیر ممکن با پنج ساعت کوهپیمایی است.

صالحی اضافه کرد: مسیر کوهپیمایی از جبهه جنوبی قله ورزرین که همراه با جاذبه های گردشگری دیگری است از 14 کیلومتری شهر ارکواز به سمت روستای چشمه پهن شروع می شود.

وی یادآور شد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بیش از 500 کوهنورد از استان های مختلف در قالب 12 کاروان ورزشی جهت صعود به قله ورزرین به این شهرستان سفر کرده اند.

مدیر ورزش و جوانان ملکشاهی همچنین از ارائه خدماتی جهت اسکان و سایر نیازهای رفاهی کوهنوردان خبر داد و گفت: تاکنون توانسته ایم رضایتمندی نسبی این گردشگران و کوهنوردان را جلب کنیم.

صالحی افزود: سال گذشته هیات کوهنوردی شهرستان ملکشاهی با 100 ورزشکار سازمان یافته شکل گرفته و تاکنون به چندین قله مرتفع کشور اعزام شده اند.

کوهنوردان کشور با آثار باستانی ملکشاهی آشنا می شوند

مدیر اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ملکشاهی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: صدها اثر طبیعی منحصر به فرد در این شهرستان وجود دارد که بطور قطع مورد توجه ورزشکاران و گردشگران قرار خواهند گرفت.

طالب خزان افزود: با هماهنگی اداره ورزش شهرستان قرار است این مسافران ضمن بازدید و صعود به قله های مرتفع شهرستان از صنایع دستی و دیگر آثار گردشگری تاریخی و مذهبی منطقه نیز بازدید کنند.

یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری ملکشاهی وجود قله های مرتفع از جمله قله ورزرین با ارتفاع سه هزار و 50 و قله های ولنتر و سیوان با ارتفاع 2 هار و 700 متر از سطح دریاست و همجواری آنها با دره های باجک و ویژدرون و غارهای شگفت انگیز آغامیر و غاز تایگه مورد توجه گردشگران و کوهنوردان از سراسر کشور قرار گرفته است و این روزها کاروان های متعددی از سراسر کشور جهت صعود و بازدید از این مناطق به شهرستان ملکشاهی سفر می کنند.

شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار