نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین در مجلس شورای اسلامی از برخورد مجلس با تمام مسئولان غایب در هنگام بروز سیل خبر داد.
کد خبر: ۷۳۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 28 April 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیده حمیده زرآبادی شنبه شب با حضور در جلسه علنی شورای شهر قزوین که به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی شوراها صورت گرفت، بیان کرد: با مسئولان غایب در هنگام بروز سیل برخورد شد که از آن جمله می‌توان به عزل استاندار یکی از استان‌های سیل‌دیده اشاره کرد.

زرآبادی در این نشست همچنین استفاده از ظرفیت جوانان را مورد تاکید قرار داد و با بیان این مطلب که در اجرای این مساله مهم پیشگام شده‌ام، گفت: تمام تلاشم را برای اجرای کامل این قانون به کار خواهم بست.

وی در خصوص دغدغه عبدالرزاقی، عضو شورای شهر قزوین مبنی بر عدم صدور مجوز تراکم بیش از سه طبقه در برخی از مناطق شهری گفت: این مهم جز اصول معماری و شهرسازی بوده و علت اصلی عدم صدور این مجوز پهنای کم خیابان‌هاست که شامل خیابان عدل قزوین نیز می‌شود.

این مسئول همچنین در پاسخ به سوال قوامی، عضو شورای شهر قزوین در خصوص نبود پیوست زیست‌محیطی در برخی پروژه‌ها بیان کرد: در خواست انجام مطالعات کافی و یا توقف پروژه‌های فاقد زیست محیطی جز اختیارات شوراهاست و می‌توان در این خصوص اقدام کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این مطلب که افراد و نهادهای زیادی در مورد حفظ باغستان سنتی قزوین دغدغه دارند، در حالی که اغلب آنها فاقد ایده و راه برون رفت از وضعیت فعلی هستند، بیان کرد: در جلسات مربوط به حفظ باغستان‌های سنتی قزوین، فقط صورت مسئله تغییر می‌کند و طرح و ایده خاصی برای حفظ و نگهداشت آن ارائه نمی‌شود و همین عامل موجب بی‌نتیجه ماندن جلسات مربوط به باغستان است.

وی ادامه داد: بسیاری از مسئولان عضو سازمان باغستان‌ها هستند که ارائه نقطه نظرات و ایده‌های کارآمد آنها می‌تواند در نگهداری باغستان سنتی قزوین راهگشا باشد.

زرآبادی همچنین انعقاد تفاهم نامه‌های دوجانبه بین مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های مختلف را راهکار مناسبی برای انطباق وظایف و حدود اختیارات شورا برشمرد.

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به دغدغه فصیحی‌رامندی، عضو شورای شهر در خصوص عکس‌العمل نمایندگان مجلس نسبت به گرانی و مشکلات اقتصادی بیان کرد: بسیاری از مشکلات معیشتی مردم ریشه در بحث تحریم‌ها دارد و تأثیر تحریم‌ها بر اوضاع کشور که به شکلی ناجوانمردانه شکل گرفته را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی همچنین تسویه حساب‌های سیاسی بر سر وضعیت معیشتی مردم را از خود بحث نابسامان معیشت ناراحت‌کننده‌تر خواند.

این وکیل مردم قزوین در مجلس با بیان این مطلب که در بحث رفع مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیازمند همدلی و هماهنگی هستیم، ادامه داد: بخشی از وضعیت کنونی کشور حاصل برخی سو مدیریت‌هاست، این در حالی است که اگر بحث سوءمدیریت حل شود و همه وظیفه خود را به درستی پیگیری، نظارت و اجرا کنند قسمتی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

این مسئول همچنین در پاسخ به دیگر دغدغه فصیحی در خصوص عدم اتمام مرخصی مسئولان از جمله رئیس‌جمهوری و استاندار یکی از استان‌ها در هنگام بروز سیل، گفت: در این خصوص با تمام مسئولان غایب در رسیدگی به وضعیت مردم برخورد شد.

وی با اشاره به عزل یکی از استانداران غایب در استان سیل‌دیده محل خدمتش، ادامه داد: مجلس در رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل اخیر جلسات متعددی را به‌صورت علنی و غیر علنی برگزار کرد و موضوع را مورد بررسی قرار داد.

زرآبادی همچنین خاطرنشان کرد: در مدیریت بحران در بسیاری از کشورها نکته حائز اهمیت این است که بحران از راه دور کنترل می‌شود و در برخی مواقع به حضور فیزیکی افراد در محل بروز بحران نیاز نیست اما در کشور ما حضور فیزیکی افراد در محل، گویای پیگیری آنان است در حالی‌که این ازدحام گاهی مشکل ساز می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین سخن حق‌شناس مبنی بر طولانی شدن دوره اجرای پروژه‌ها موجب سلب اعتماد مردمی می‌شود را تأیید کرد و گفت: گزارش‌دهی مرتب به مردم، معرفی دستگاه‌های اهمال‌گر و شفافیت در توضیح روند پیشرفت پروژه‌ها می‌تواند راهکارهای اثربخشی در پیشگیری از سلب اعتماد مردم و همچنین پیشگیری از کوتاهی دستگاه‌ها باشد.

این مسئول در ادامه افزایش حقوق کارمندان شهرداری‌ها از اصلی‌ترین دغدغه‌های خود خواند و افزود: در زمان مناسب این مساله را در مجلس مطرح و به تصویب و دریافت رأی مثبت آن کمک خواهم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار