طراوت هوای بهاری و پر آب شدن واحه های حاشیه کشتزارها در شهرستان ارسنجان موجب فرود دسته هایی از درناهای مهاجر در این مناطق شده است ، کشاورزان منطقه نیز این روزها با عطوفت و مهر از درناها میزبانی می کنند.
کد خبر: ۷۳۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 24 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اقدام کشاورزان شهرستان ارسنجان در تامین آب و غذای درناها را ستود و بیان داشت : همزیستی مسالمت آمیز انسان و درناها در ارسنجان فارس نمونه ای از عطوفت انسان ها در پاسداشت مواهب الهی است.
سعید محمودی با تاکید بر اینکه با آغاز کوچ این پرندگان، دوستداران محیط زیست با تامین آذوقه حق میزبانی را برای این مهمانان خسته از راه ادا می کنند خواستار ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت و اشاعه آن شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ارسنجان نیز گفت : احساس امنیت درناهای وحشی در زیستگاه های طبیعی و اراضی کشاورزی شهرستان ارسنجان موجب شده است، این پرندگان در اراضی کشاورزی این شهرستان، زندگی مسالمت آمیزی را در کنار انسانها بگذرانند.
حسن ابراهیمی فرهنگ سازی را دلیل عمده عدم تعارض بین انسان و این گونه مهاجر دانست و افزود: احساس امنیت درناها در حاشیه تالاب طشک و اراضی کشاورزی نشان دهنده تلاش مستمر مامورین اجرایی یگان حفاظت این شهرستان و موفقیت آنان در تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی است.
ابراهیمی اظهار داشت: برنامه دانه پاشی در سطح زیستگاه ها و حاشیه تالاب طشک برای درناها و سایر پرندگان مهاجر توسط گروه های دوستدار حیات وحش به صورت خودجوش افزایش یافته است.
وی حمایت ویژه و تعامل دستگاه قضایی و همکاری نیروهای انتظامی شهرستان در برخورد با متخلفین صید و شکار و اخلالگران در این عرصه را بسیار موثر ارزیابی کرده و از تمامی افرادی که در ایجاد امنیت حیات وحش نقش آفرینی می کنند، تقدیر و تشکر کرد.
شهرستان ارسنجان در فاصله 120 کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد. مجاورت و نزدیکی این شهرستان با تالاب طشک که امسال به برکت باران های بهاری پر آب شده مناظری بدیع از پرواز دسته جمعی درنا ها دراین منطقه ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار