تعاون روستایی باید در بازار کشاورزی سهم پررنگی داشته باشد/ امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد میوه بیشتری در استان توزیع شد
کد خبر: ۷۳۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 22 April 2019

تعاون روستایی باید در بازار کشاورزی سهم پررنگی داشته باشد/ امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد میوه بیشتری در استان توزیع شد

به گزارش تابناک قزوین، اولین جلسه شورای اداری با حضور محمود محمودی رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین و جمعی از روسای ادارات در راستای تبیین سیاست های سازمان تعاون روستایی در سال 98 برگزار شد.

محمودی در این جلسه اظهار کرد: باید تعاون روستایی با فعال نمودن شرکت‌های تعاونی در راستای شعار سال(رونق تولید) قدم بردارد.

این مسئول با بیان اینکه کشاورزی قبل، حین و بعد از تولید است و تعاونی در قبل و بعد از تولید نقش مهمی دارد، تاکید کرد: تامین و توزیع نهاده های دامی و کشاورزی قبل از تولید موجب رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی خواهد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اینکه  نیروی انسانی یک اصل برای اجرای برنامه هاست، گفت: ورود نیروهای جوان و تحصیلکرده نوید بخش آینده خوبی است و در حوزه های مختلف باید هدف گذاری و برنامه مدونی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 3 رکن دولتی، خصوصی و تعاونی برای اقتصاد تعریف شده که باید تلاش کنیم سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور بیشتر شود در این راستا شرکت های تعاونی روستایی باید در بازار کشاورزی سهم پررنگی داشته باشند.

این مسئول همچنین از همه کارکنانی که در تامین، ذخیره سازی و توزیع میوه طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال 97 و آغازین سال 98 فعالیت کرده اند، تقدیر و تشکر کرد و افزود: امسال شرایط بازار به طوری بود که استقبال مردم از غرفه های توزیع میوه شب عید بسیار بالا بود و سازمان تعاون روستایی توانست خدمت بزرگی به مردم ارائه دهد.

محمودی خاطرنشان کرد: امسال در دورترین مناطق و حتی در روستاهای بزرگ هم میوه تعاونی توزیع شد به طوری که نسبت به سال گذشته 50 درصد میوه بیشتری در استان توزیع شد.

وی ادامه داد: سال گذشته 1450 تن میوه و امسال بیش از 2200 تن میوه در بین مردم توزیع شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین تاکید کرد: هماهنگی با تعاونی ها و اتحادیه های سراسر کشور به منظور عرضه محصولات کشاورزی غالب منطقه در بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی صورت گیرد تا این محصولات با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

وی همچنین در خصوص خرید های تضمینی و توافقی گفت: تمام مراکز خرید به صورت آنلاین و روزانه سرکشی شود و امسال خرید تضمینی و توافقی همچون سال های گذشته به بهترین نحو انجام شود.

در انتهای این جلسه سرکار خانم اکرم ابهری به عنوان رئیس جدید اداره خدمات فنی و مهندسی سازمان تعاون روستایی استان قزوین معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار