مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اعلام تحویل بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه تولید برق شهید رجایی در سال 1397 از ثبت بالاترین مقدار گاز تحویلی به این نیروگاه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۳۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 14 April 2019

تحویل گاز به نیروگاه شهید رجایی رکورد زد

به گزارش تابناک قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری در تشریح مقدار گاز مصرف شده در سطح استان قزوین در سال 1397 گفت: در سال گذشته در مجموع 5 میلیارد و 238 میلیون مترمکعب گاز در بخش های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی استان مصرف شده است که از این مقدار، سهم نیروگاه شهید رجایی 2 میلیارد و 634 میلیون متر مکعب بوده است که معادل 50 درصد مصرف کل استان می باشد. وی بیان داشت: ثبت این میزان تحویل گاز به نیروگاه بالاترین مقدار تحویل گاز به این مجتمع در طول یک سال در سنوات گذشته بوده است.

بوشهری با بیان اینکه تحویل حداکثری گاز به نیروگاه شهید رجایی از اولویت های شرکت گاز استان می باشد افزود: میزان تحویل گاز به نیروگاه در سال 1397 نسبت به سال قبل از آن 42 میلیون و 674 هزار متر مکعب افزایش داشته است که امید است در سال 1398 نیز تحویل گاز به نیروگاه روند افزایشی خود را طی کند و با تحویل هر چه بیشتر گاز به عنوان سوختی پاک به نیروگاه شاهد کاهش آلاینده های زیست محیطی باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح كرد: خوشبختانه با سیاست های ابلاغی از سوی وزارت نفت در دولت های یازدهم و دوازدهم تحویل گاز به نیروگاه های تولید برق کشور روند صعودی و حداکثری به خود گرفته است، به گونه ای که در سال 1392 به نیروگاه شهید رجایی یک میلیارد متر مکعب گاز تحویل شده بود ولی این میزان در سال 1397 به  2 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب رسید که نشان از رشد 163 درصدی دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار