آنچه که در خطبه های نماز جمعه بیان شد
اما نکته ای که در همه سخنان برجسته بود ، اعلام حمایت کامل از سپاه پاسداران در مقابل تروریست خواندن این سازمان انقلابی از طرف رئیس جمهور آمریکا بود.
کد خبر: ۷۳۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 12 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطیبان نماز جمعه مناطق مختلف استان در خطبه های این هفته به موارد مختلفی موضوعات روز اشاره کردند اما نکته ای که در همه سخنان برجسته بود ، اعلام حمایت کامل از سپاه پاسداران در مقابل تروریست خواندن این سازمان انقلابی از طرف رئیس جمهور آمریکا بود. آنچه که در ادامه می خوانید گزیده ای از خطبه های نماز جمعه برخی مناطق استان است.
انتقاد از صحبت های عجولانه مسئولین
امام جمعه کبگیان با اشاره به سفر وزیر راه به استان درباره قطع پل ارتباطی دارشاهی به چیتاب مهمترین راه ارتباطی بخش به شهرستانهای بویراحمد و دنا گفت: گاهی برخی صحبت‌ها همراه با تعجیل است و مستحضرید که درست کردن یک پل جدید نیاز به زمان، برنامه ریزی و اعتبار دارد و با مقداری صبوری می‌شود کار را پیش برد اما امید است سفر ایشان مثمرثمر باشد تا این معــضل برای همیشه حل شود.
تیراندازی های شبانه برای بدنام کردن یک شهر
حجت الاسلام افشار در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به این مطلب که امنیت لازمه ابتدایی زندگی بشر است و اگر امنیت مردم توسط برخی افراد  از یک شهر مورد خدشه قرار گیرد باید حاکمیت با شدت با مختلان نظم برخورد کند، خاطرنشان کرد:  شب گذشته حدود ساعت ۳ شب که مردم در حال استراحت هستند صدای شلیک گلوله باعث نگرانی و رنجش مردم شده است، چرا عده ای به دنبال بدنام کردن این شهرستان با این مردم خوب و صبغه خوب دینی هستند، چهار تا جوانی چنین کاری انجام داده همان ۴ نفر مقصرند ،بنده از شرافت و بزرگی طوایف مختلف و با اصالت شهر دفاع می‌کنم در هر طایفه ای چند انسانی که رعایت نمی‌کنند وجود دارد تسری این مطلب به کل یک طایفه صحیح نیست، چرا باید زن و بچه مردم  با وحشت و صدای گلوله از خواب بیدار شوند و ترس وحشت حاکم شود.
وی متذکر شد: تقاضای من از اعضای محترم شورای تامین که انسان های دلسوز و انقلابی هستند با چنین ناهنجاری هایی بشدت برخورد کنند، طبق گزارشی که داده‌اند درگیری از پنجشنبه بازار شروع شده و به شهر کشیده شده است، تقاضای مردم از شهردار چرام این است نسبت به ساماندهی بازار پنجشنبه چرام ورود کند و نظم به این بازار دهند، بی توجهی به یک مکان عمومی برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست، بارها مردم گفتند اما گوش شنوایی برای ساماندهی این بازار نیست، مردم می‌گویند برای نماز میت یا قرائت فاتحه به قبرستان می‌رویم اما صدای بلندگوهای این بازار باعث آذار و اذیت ما می‌شود.
وی گفت: مردم نیازمند آسایش و امنیت هستند گلایه‌های آنها درست است باید نسبت به این مساله توجه جدی صورت بگیرد. اگر قرار باشه کم کاری‌ها ادامه داشته باشه مطالب و گلایه‌های مردم صریح تر بیان خواهد شد برای حقیر رضایت فلان شخص مهم نیست بلکه رضایت خداوند و مردم مومن و انقلابی چرام اهمیت دارد.
استاندار از جوانان بن بست شکن استفاده کند
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه مسئولان استانی فکری به حال جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت های این این منطقه کنند خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا زمینه اشتغال این جوانان را با ساخت چند کارخانه برطرف کرد و با استفاده از ظرفیت تولید گچ، سایر مصالح ساختمانی، عرصه کشاورزی و دامداری با ارائه تسهیلات بدون سود تلاش کرد تا از این ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده کرد.
وی با بیان اینکه جوانان چاروسا حقشان را به انقلاب و نظام با تقدیم 63شهید والامقام ادا نمودن یادآور شد: منطقه چاروسا و شهر قلعه رئیسی از جوانانی مدیر، متعهد، متخصص و دلسوز برخوردار است و مسئولان استان از این ظرفیت جوانان چاروسا استفاده کنند و انتظار است استاندار محترم به جوانان چاروسا توجه ویژه داشته باشد و در مدیریت های مختلف استان این جوانان لایق استفاده کنند و حداقل در خود چاروسا از جوانان این منطقه استفاده کند.
صلواتی ادامه داد: جوانان این منطقه هم شجاع هستند و هم بن بست شکن هستند و هم کارآمد هم اهل روحیه جهادی و انقلابی هستند و اگر در مدیریت چاروسا از جوانان چاروسایی استفاده شود حداقل دلسوزی می کنند و شبانه روزی به مردم خدمت می کنند و مردم این همه مشکل را تحمل نمی کنند.
اگر FATF تصویب می شد!
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به هوشمندی مجمع تشخیص مصلحت نظام در عدم تصویب قرارداد و کنوانسیون FATF گفت: اگر این کنوانسیون تصویب می شد چه پیامدی داشت کما اینکه دولتمردان از رئیس جمهور تا وزرا اصرار بر تصویب آن داشتند. چنانچه این کنوانسیون تصویب می‌شد  بانک‌های ما نمی‌توانستند حقوق سپاهیان را بپردازند، دستگاه های ما اگر با سپاه ارتباط برقرار می‌کردند باید آن را قطع می‌کردند چون سپاه را تروریست خواندند و این عدم آگاهی مسئولان عالی رتبه ما از قراردادهایی که امضا می کنند آشکار می‌شود و این تاخیر در تصویب توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث شد هویت این کنوانسیون با اقدام اخیر دولتمردان آمریکایی مبنی بر تروریست خواندن سپاه بر همگان روشن شود که جا دارد مسئولان عالی رتبه ما بیشتر مطالعه کنند و توجه داشته باشند که دشمنان دنبال ضربه زدن به نظام هستند و این خوشبینی به دشمن را از زندگی و ذهن تان بردارید.
اگر دره ها خیابان نمی شد!
آیت‌الله سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج امروز، ۲۳ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج، با اشاره به سیل اخیر، اظهارکرد: افراد طمع‌کار کارهایی انجام دادند که موجب روان شدن سیل و ایجاد خسارت در برخی استان‌های کشور و مردم شد اگر جنگل‌ها قطع نمی‌شد، بوته‌ها از بین نمی رفت، رودخانه‌ها محاصره نمی‌شدند، دره‌ها خیابان نمی‌شد و مسئولان غفلت نمی کردند چنین وضعیتی نداشته‌ایم .
وی افزود: گرچه سیل آمد اما نمایش عجیبی از اتحاد، انسجام و غیرت مردم ایران را به منصه ظهور رساند و سیل آمد و سیل جمعیت متحد شد و مسئولان، ارتش و سپاه و بسیج و هلا‌ل احمر و همه مردم سیل‌آسا کنار هم آمدند و حتی برخی استان‌هایی که خودشان خسارت دیدند به یاری استان‌هایی سیل‌زده ای که بیشتر خسارت دیده بودند رفتند تا بتوانند از غم و آلام داغ دیدگان و خسارت دیدگان بکاهند .
سپاه زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج)است
حجت الاسلام حجازی در نماز جمعه گچساران با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع می کند افزود: حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب برای حفاظت از اهداف انقلاب سپاه پاسداران را تشکیل دادند.
وی گفت:سپاه پاسداران متعلق به عالم است و همه آزادی خواهان جهان چشم امید به سپاه پاسداران دارند ودشمنان این مسئله را درک نخواهند کرد.
خطیب جمعه دوگنبدان افزود:سپاه پاسداران از مظلومان و ستمدیدگان حمایت می کند و اگر تروریسم خوانده شود یعنی همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان تروریسم هستند.
حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:دشمنان انقلاب از سپاه پاسداران هراس دارند زیرا سپاه توانست مقابل خوی وحشیگری و جنایتکارانه آمریکا و همراهانش ایستادگی کند و ولد نامشروع آمریکایی ها در منطقه یعنی داعش را نابود کرد.
وی افزود:سپاه پاسداران زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج)است ودشمنان قدرت یارای مقابله با سپاه پاسداران را ندارد.
خطیب جمعه دوگنبدان گفت:سپاه پاسداران چشم و چراغ عالم و منجی آزادیخواهان جهان است،امروز ملت و دولت همه اعلام می کنند که ما همه پاسدار انقلاب هستیم .
تروریست خواندن سپاه برکاتی دارد
حجه الاسلام افروغی امام جمعه لیکک اظهار داشت : اهداف آمریکا از تروریست خواندن سپاه، حمایت از دولت اسرائیل کودک کش، تحریک ایران به وارد شدن به جنگ و درگیری نظامی است که قطعا کشور ایران با سیاست و تدبیر لازم طوری عمل خواهد کرد که شکستی دیگر را برای غرب رقم خواهد زد.
وی در ادامه با اشاره به جنایات آمریکا در کشورهای مختلف افزود : آمریکا ضمن اینکه خود تروریست است از تروریست‌ها حمایت می‌نماید و تروریست پروری نیز برای رسیدن به اهداف شوم آنها همیشه در دستور کار اتاق فکرشان بوده و خواهد بود.
حجه الاسلام افروغی بیان کرد : آمریکا می‌داند که در برابر نظامیان ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توان مقابله را ندارند و این در زمان دستگیری نظامیان آمریکا در خلیج فارس مشهود و نمایان شد.
حجه الاسلام افروغی افرود : آمریکا در منطقه پایگاه، ناو و نیروی نظامی دارد و در صورت دستور فرماندهی کل قوا توسط سپاه اسلام به تلی از خاکستر تبدیل خواهند شد.
وی ادامه داد : تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دشمنی آمریکا با ایران اسلامی برکاتی دارد که مهمترین آن اتحاد ملی است که در کشور و حتی در بین جهان اسلام بوجود آمده است.
خطیب جمعه شهر لیکک بیان کرد : عربستان سعودی با تجهیزات غربی در برابر کشور یمن با دست خالی 4 سال نتوانست دستاوردی داشته باشد که در برابر بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظه ای توان استقامت ندارد.
سپاه ضربه گیر تمام تحریم ها
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل خطیب جمعه لنده افزود :سپاه درهمه حوادث در کنار مردم بوده و دغدغه آنان حفظ انقلاب و ارزشها و آرمانهای انقلاب بود و بعداز شکست هفت میلیارد دلاری امریکا در منطقه، امریکایی که خود تروریستی ترین کشور است برای دم تکان دادن نزد صهیونیست ها سپاه را تروریست اعلام کرد.
امام جمعه لنده گفت: امروز تیر دشمن به سنگ خورده است که با ایجاد فضای بد بینی برعلیه سپاه یک همگرایی و همبستگی ملی از سوی مردم و مسئولان اجرایی کشور در حمایت از سپاه صورت گرفت ونشان دادن که امریکا اصل ترویست است.
وی افزود: آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که در میدان های فرهنگی،سیاسی،نظامی وسایر مسائل حضور فعالی دارد تروریست می خواند و این نشان دهنده عجز و ناتوانی آمریکا است و باید هم عصبانی باشند چرا که هرکجا نفوذ کردند سپاه سد راه آنان بود.
وی تاکیدکرد: در لبنان،سوریه وعراق به دنبال تجزیه بودند ولی سپاه علی رغم تجهیزات گسترده داعش ضرب ای اساسی به آنان وارد کرد و این نشان از اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد .
امام جمعه لنده گفت:امروز امریکا و همراهانش باید خوب بدانند که سپاه موجبات تحقیرشان را در منطقه رقم خواهدزد و دراین راه هیچ کوتاهی نخواهدکرد.
وی خاطرنشان کرد:سپاه پاسداران ضربه گیر تمام تحریم ها بود برای مثال با راه اندازی پالایشگاه بنزین خلیج فارس آخرین حربه دشمنان را خنثی کرد.
محمودی اصل گفت:سپاه در کنارهمه دستگاه های اجرایی و نظامی در کنار مردم در مناطق سیل زده در حال خدمت است و مردم نیز پاسخ همه یاوه گوی امریکایی ها را دادند.
امام جمعه شهر لنده اضافه کرد:بارندگی های امسال رحمت الهی بود ولی متاسفانه در برخی استان ها منجر به بروز سیلاب و ایجاد خسارت های سنگین شد و از مردم و مسئولان می خواهیم که همه تلاش خود را به کار گیرند تا مشکلات سیل زدگان برطرف شود.
آمریکا حق دارد که اینگونه جسارت کند چون هزینه کرد و نتیجه نگرفت
امام جمعه دهدشت گفت: آمریکا هر کجا پای گذاشت جنایت علیه بشریت بود بمب‌های هسته‌ای آمریکا بر فراز ژاپن چه انسان‌های بیگناهی را به خاک و خون کشاند.
وی با اشاره به سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران، افزود: در دوران قبل از انقلاب رفتار و نگاهش نسبت به ملت ما استعماری بود، بعد از پیروزی انقلاب هم کودتاها و توطئه‌های بی‌شماری علیه انقلاب از سر گرفت.
وی با مؤثر خواندن نقش سپاه در خنثی شدن توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: سپاه جان خود را سپر بلا کرد و در همه عرصه‌ها درخشید چون از دل این مردم بیرون آمده است.
حسینی افزود: آمریکا حق دارد که چنین جسارت و گستاخی کند چون به قول خودشان هزینه کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا دنبال ترک منطقه است چون شکست خورده است، ادامه داد: آمریکا خیلی زور زد هزینه کرد اما شکست خورد و به اهداف شوم خود دست نیافت.
حسینی گفت: حرکت شوم اخیر ناشی از عجز و شکست آمریکا است ما به آمریکا هشدار می‌دهیم اگر بخواهد قدمی جلوتر از حرکت تبلیغاتی انجام دهد جواب ملت کوبنده خواهد بود و همه پایگاه‌هایش در منطقه هدف قرار خواهد گرفت.
امام جمعه دهدشت ادامه داد: سپاه عزت و افتخار ملت است و مخالفت آمریکا نشانه قدرت نفوذ عظمت و حقانیت سپاه است،کشور ما ملت ما به مخالفت آمریکا خوشحال است و افتخار می‌کند چون نشانه حقانیت ما است.
حسینی گفت: به فرموده امام "آمریکا شیطان بزرگ است" شیطان با انسان مومن دشمن است با راه مستقیم مخالف است.
وی با بیان اینکه علیرغم‌ تلاش استکبار جهانی سپاه محبوب‌تر از گذشته و نقطه وحدت ملت بوده و هست،افزود:  همه جریان‌های سیاسی کشور امروز به میدان آمدند و از سپاه حمایت کردند.
حسینی ادامه داد: کسانی هم بودند که اصلا در این وادی نبودند اما وقتی دیدند سپاه از عزت شرافت و استقلال ملت دفاع کرده قطعا به میدان می‌آیند.
وی تصریح کرد: سپاه نه تنها در کشور ما که در جهان محبوبیت دارد و هیچ ملتی به عزت و افتخار خود پشت نخواهد کرد ما همه پاسداریم همه سپاهی هستیم و افتخار می‌کنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار