مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: امدادگران این جمعیت با اعزام نیروی انسانی و تجهیزات امدادی به اهالی بحران زده روستای حسین آباد کالپوش خدمات رسانی کردند.
کد خبر: ۷۳۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 11 April 2019

حسن شکراللهی روز پنجشنبه افزود: هلال احمر از یک ماه گذشته تاکنون به تعدادی از اهالی روستای حسین آباد کالپوش که واحدهای مسکونی آنان به دلیل رانش زمین تخریب شده بود امدادرسانی کرد.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته سه دستگاه آمبولانس ، 2 خودور سبک کمک دار، یک دستگاه خودرو سنگین کمک دار، 21 تخته پتو و 10 تخته موکت به منطقه حسین آباد کالپوش از سوی جمعیت هلال احمر استان ارسال شد.
رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستا است که دست کم 20 هزار نفر جمعیت دارد.

** اعزام تجهیزات و نیروی امدادی به مناطق سیل زده کشور
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اضافه کرد: در روزهای گذشته این جمعیت چهار نیروی عملیاتی امدادگر، 2 خودرو کمک دار سنگین، 293 چادر امدادی، 100 تخته پتو به منطقه سیل زده استان لرستان اعزام و ارسال کرده است.
شکراللهی ادامه داد: همچنین هلال احمر استان سمنان 31 نیروی عملیاتی، سه خودرو کمک دار سبک و یک دستگاه خودرو مینی بوس برای جا به جایی هموطنان به منطقه سیل زده آق قلا در استان گلستان اعزام و ارسال شد.
مدیرعامل جمعیت علال احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: این جمعیت برای استان سیل زده خوزستان هم سه نیروی امدادی، 2 هزار و 500 تخته پتو و 400 چادر اعزام و ارسال کرد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از 26 اسفند 97 در کشور آغاز شد سبب طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی بسیاری از نقاط شهری و روستایی در مناطق مختلف کشور شد، استان های لرستان، گلستان و خوزستان بیشترین آسیب ها را از سیلاب ها داشتند.
شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای و کوهستانی می توانند با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار