رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر لزوم توجه جدی به تحصیلات تکمیلی، روابط بین الملل و درآمدزایی، از اعضای خانواده بزرگ این دانشگاه خواست در سال ۹۸، با توجه به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه، همه حرکت‌ها و فعالیت‌های خود را منطبق با اهداف این سند انجام دهند تا دانشگاه به شکلی منسجم و جهت دار برای تحقق اهداف پیش رود.
کد خبر: ۷۳۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 06 April 2019

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر لزوم توجه جدی به تحصیلات تکمیلی، روابط بین الملل و درآمدزایی، از اعضای خانواده بزرگ این دانشگاه خواست در سال ۹۸، با توجه به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه، همه حرکت‌ها و فعالیت‌های خود را منطبق با اهداف این سند انجام دهند تا دانشگاه به شکلی منسجم و جهت دار برای تحقق اهداف پیش رود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا زمانی در دیدار نوروزی کارکنان سازمان مرکزی ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر گفت: دانشگاه بنا به رسالت اجتماعی خود تلاش کرد در این ایام سخت در کنار هموطنان قرار گیرد و امید که این عزیزان آسیب دیده با کمک‌های همه ما بتوانند زندگی و سلامت از دست رفته خود را باز یابند.

رئیس دانشگاه پیام نور با آرزوی سالی توأم با سلامتی، برکت و موفقیت برای همه مردم به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور، از زحمات تمامی مدیران، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویانی که دانشگاه را در دستیابی به اهداف یاری رساندند، قدردانی کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی ارزشمند و مشهود دانشگاه در سال گذشته، همدلی و همراهی تمامی بخش‌های مختلف، مدیریت‌ها، اعضای هیأت علمی و کارکنان بود که با اتحاد و همبستگی، دانشگاه را به سمت تعالی بیشتر سوق دادند.

دکتر زمانی امید، پشتکار و تداوم همدلی و همراهی را لازمه دستیابی به اهداف در سال ۹۸ عنوان کرد و با اشاره به برنامه‌های مهم دانشگاه در سال ۹۸ گفت: شفاف سازی در مسائل مالی، آموزشی و پژوهشی یکی از محورهای مهم برنامه دانشگاه در سال جدید است.

وی با اشاره به تعامل گسترده دانشگاه با دفتر گسترش آموزش عالی، افزود: تلاش بر این است که بتوانیم در سال ۹۸ رشته‌های مورد نیاز دانشگاه و متناسب با بازار کار را در مراکز و واحدها دایر کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور توجه به سه بخش تحصیلات تکمیلی، روابط بین الملل و درآمدزایی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور باید در حکم یک بدنه واحد با انسجام، همدلی و اتحاد بیشتر در راستای تحقق اهداف و پیگیری امور گام بردارند.

وی تقویت بستر الکترونیکی را از اهداف دانشگاه برشمرد و افزود: با توجه به توانی که از لحاظ فنی و مالی در دانشگاه پیام نور وجود دارد، از سال گذشته، تقویت این بستر در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم ضمن الکترونیکی کردن تمامی آزمون‌ها در زمینه مستندسازی الکترونیکی و همچنین برندی که دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه الکترونیکی و نیمه حضوری دارد، گام‌های مؤثری برداریم.

دکتر زمانی از راه اندازی آزمایشگاه ملی دانشگاه پیام نور در تهران در سال ۹۸ خبر داد و با عنوان اینکه تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و موبایل بوک از جمله اقداماتی است که در سال گذشته در دانشگاه پیام نور شروع شده گفت: این اقدامات در سال ۹۸ تا دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب و موفق ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور بهره مندی از نظرات و آرای اعضای خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور را در اولویت دانست و اظهار داشت: مشارکت در تمامی امور یکی از عوامل موثردر پیشرفت و ارتقای بیشتر است و هر جایی که بتوانیم، از آرا و نظرات همکاران استفاده خواهیم کرد.

دکتر زمانی سال ۹۷ را سالی پربار، پرتلاش و پرثمر برای دانشگاه پیام نور دانست و با اشاره به اقدامات مؤثر این دانشگاه در سال گذشته گفت: اصلاح هرم هیأت علمی یکی از برنامه‌های مهم حوزه معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور در سال گذشته بود که با تلاش مجدانه اعضای هیأت علمی و همچنین هیأت ممیزه، تعداد بسیاری از اعضای هیأت علمی به مرتبه‌های استادیاری، دانشیاری و استادی ارتقا یافتند.

دکتر محمدرضا زمانی رفع دغدغه شهریه دانشجویان را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دانشگاه در سال گذشته عنوان کرد و یادآور شد: در سال گذشته دانشگاه پیام نور با پیگیری مضاعف توانست سهمیه وام صندوق رفاه دانشجویان را برای دانشجویان دانشگاه پیام نور به ۲.۵ برابر برساند و علاوه بر آن توانست طبق تفاهم نامه با بنیاد علوی، حدود یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات را به دانشجویان بی بضاعت این دانشگاه اختصاص دهد.

وی از امضای تفاهم نامه با بانک‌های مختلف برای ارائه تسهیلات با کارمزد یک و چهار دهم درصد خبر داد و افزود: هدف ما رفع دغدغه دانشجویان و خانواده آنها برای پرداخت شهریه و فراهم آوردن بسترهای ادامه تحصیل برای این عزیزان است.

وی همچنین به کسب افتخارات ملی و بین المللی دانشجویان در عرصه‌های علمی و ورزشی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان ممتاز دانشگاه پیام نور با درخشش در میادین ملی و بین المللی، افتخارات بزرگی را برای دانشگاه پیام نور به ارمغان آوردند که قابل تقدیر است.

دکتر زمانی از راه اندازی ۱۰ مرکز نوآوری، ۴۹ هسته نوآور و ۲۲ مرکز رشد در سطح مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن برگزاری ۶ استارتاپ در زمینه‌های مختلف از مهم‌ترین اقدامات حوزه پژوهشی دانشگاه در سال گذشته بوده است.

وی استقرار دبیرخانه شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در دانشگاه پیام نور، ابلاغ بودجه مستقیم به مراکز برای شفاف سازی امور مالی، مستندسازی املاک و ساختمان‌های دانشگاه و پرداخت بدهی‌های معوق دانشگاه را از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه پیام نور در سال ۹۷ عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به تدوین سند راهبردی دانشگاه اظهار داشت: این سند با هدف تبیین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت دانشگاه پیام نور در سال گذشته تدوین شد و در حال حاضر در حال شکل گیری ساختار تشکیلات جدید و اصلاح آئین نامه‌ها هستیم که پس از تصویب هیأت امنا در دانشگاه اجرایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی صدور به موقع دانشنامه‌ها، تفویض اختیار به استان‌ها، صدور احکام کارگزینی، تعیین تکلیف ۹۰۰ همکار علمی با عناوینی چون پیمانی مشروط و پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی را از دیگر اقدامات دانشگاه در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: بدون شک کلیه فعالیت‌های نیمه تمام در سال ۹۸ پیگیری و نتیجه اعلام خواهد شد.

دکتر زمانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تقویت امید و پشتکار سال گذشته، به استقبال سالی پرتلاش، پویا و پررونق برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار