در بارندگی های اخیر روی داد؛
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین از وارد آمدن ۸۰۰ میلیون تومان خسارت به منازل مسکونی و غیر مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خبرداد
کد خبر: ۷۳۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 06 April 2019

خسارت ۸۰۰ میلیونی تومانی به ۴۴۹ واحد مسکونی و غیر مسکونی مددجویان استان قزوین

به گزارش تابناک قزوین، محمد صیادی با اشاره به بارش های اخیر و وقوع سیل در برخی مناطق بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و هشدارهای داده شده به خانواده های ولینعمت تحت حمایت، خسارت های وارده نسبت به برخی استان ها کمتر است.

وی ادامه داد: در استان قزوین ۴۴۹ واحد مسکونی و غیر مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) به واسطه شدت بارش دچار خسارت شدند که براساس برآوردهای انجام شده مبلغ این خسارت ها حدود ۸۰۰ میلیون تومان است که بیشترین خسارت در منطقه ضیاء آباد با ۴۸۰ میلیون تومان برای ۵۷ خانوار بوده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: خسارت های وارده عمدتاً در بخش غیر مسکونی شامل محل نگهداری دام وعلوفه و ... بوده و در برخی منازل مسکونی هم منجر به تخریب دیوار و یا سقف شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در هیچ یک از این ۴۴۹ مورد، به مددجویان آسيبی وارد نشده است و برآورد دقیق خسارت در منازل مسکونی و غیر مسکونی مددجویان در حال انجام است و با توجه به اینکه تمامی منازل مددجویان تحت حمایت این نهاد بیمه هستند پیگیری لازم جهت اخذ خسارت وارده از طریق بیمه صورت خواهد پذیرفت.

صیادی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات کمیته امداد در زمینه پیشگیری از حوادث، بهسازی و نوسازی منازل مسکونی مددجویان به ویژه در روستاها است چراکه برخی از مددجویان فاقد مسکن مناسب بوده و برخی دارای مسکن هایی هستند که به واسطه نقایصی در بروز حوادث، آسیب پذیری بالایی دارند.

وی عنوان کرد: براساس قرارداد منعقد شده با یکی از شرکت های بیمه ای، منازل مسکونی شامل ساختمان، تأسیسات و اثاثیه منزل مددجویان شهری و همچنین ساختمان، اثاثیه، تأسیسات منازل و محل نگهداری احشام مددجویان روستایی و ابزار آلات اشتغال و خودکفایی مددجویان دربرابر حوادثی مانند سیل بیمه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: براساس این قرارداد مددجویان در برابر خطراتی همچون آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، طوفان، ضایعات ناشی از نشت آب باران، ذوب برف و تگرگ، اتصالات برق منجر به آتش سوزی، ریزش سقف به علت سنگینی برف تحت پوشش بیمه هستند  و می توانند از غرامت بیمه بهره مند شوند.

صیادی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری و همچنین از طریق کد #۹۹*۸۸۷۷* کمک های خود را به سیل زدگان هم استانی و استانهای گلستان و لرستان اهداء کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار