امام جمعه امیرکلا گفت: برای برخی از مسئولین سیل مازندران، گلستان، خوزستان، شیراز که به‌جای خود، اگر کل ایران هم با سیل نابود شود لحظه‌ای در تفریح و سفرشان خللی وارد نخواهد شد باید تاسف خورد.
کد خبر: ۷۲۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 29 March 2019

تابناک فارس به نقل از بلاغ: حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهر امیرکلا ضمن تبریک بعثت پیامبر اسلام اظهار کرد: بعثت رسول خدا(ص) تجلی شریف‌ترین واقعه تاریخ بشریت، سرآغازی برای هدایت و سعادت جامعه بشری، برافراشتن علم و معرفت، به کمال رساندن بشریت، تربیت نفوس، تعالی اخلاق و معنویت بود.

وی با اشاره به برخی سهل‌انگاری‌های مدیران در جریان سیل و حوادث اخیر افزود: برای برخی از مسئولین سیل مازندران، گلستان، خوزستان، شیراز که به‌جای خود، اگر کل ایران هم با سیل نابود شود، لحظه‌ای در تفریح و سفرشان خللی وارد نخواهد شد باید تاسف خورد، بعد توقع دارند مردم مسبب اصلی مشکلات را آمریکا و اسرائیل بدانند.

امام‌جمعه شهر امیرکلا ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند جاده‌ای که سپاه منفجر می‌کند روستای بعدی را تخریب می‌کند اما مردم بدانند جاده‌ای که سپاه منفجر کرد تا آب خارج بشه جاده چارقلی به گمیشان بوده و بعدش دریاست، آیا این است شیوه قدردانی از نیروهای جان برکف سپاه، ارتش، بسیج که در همه صحنه‌های حوادث کشور حضور فعال دارند.

این مسئول تصریح کرد: سیل ویرانگر هر چند تلخ و دردناک بود اما سیل اصلی در جاده‌های کشور در حال جاری شدن است، چرا مسئولین برای سیل و زلزله حساس هستند ولی در مورد حوادث رانندگی و جاده‌ای بی‌خیال.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: فقط در سال ۹۷ بیش از ۲۸ هزار ایرانی در تصادف کشته شدند، آمار کشته‌های سالانه تصادف ایران، بالاتر از تمام جنگ‌ها و خونریزی‌های جهانی است و هیچ سازمان نظارتی هم با شرکت‌های خودروساز که خودروهای بی‌کیفیت تولید می‌کنند و باعث مرگ هموطنان می‌شوند برخورد نمی‌کنند.

وی افزود: امنیت منطقه و مرزها، دستگیری مفسدین و جاسوس‌ها، راه و شهرسازی، سیل و زلزله، ساخت پالایشگاه، پر کردن جای خالی شرکت‌های خارجی که دولت را معطل گذاشته‌اند و سایر موارد را سپاه انجام می‌دهد، به‌جای تشکر شاهد حمله لاشخورهای سیاسی به سپاه هستیم.

خطیب جمعه امیرکلا اذعان کرد: سیل، زلزله، طوفان و باقی بلایای طبیعی در تمام دنیا رخ می‌دهد اما مشکل ما نوع مدیریت و رسیدگی به مردم بلا‌زده است،برخی از مسئولینی که زبانشان موقع دریافت حقوق و مزایای ده‌ها میلیون تومانی ۵۰ متره است ولی میزان تعهد کاری و کیفیت کارشان یک پاپاسی هم نمی‌ارزد.

بابائیان ادامه داد: خشم طبیعت در روزهای گذشته برای مردم و مسئولان ما حاوی پیام‌های تلخ و شیرین بود، پیام اول بخش زیادی از خسارت ناشی مهربانی خود ما به طبیعت می‌باشد مانند تجاوز به حریم رودخانه‌ها، ساخت و سازهای بی‌ضابطه، لایروبی نکردن بستر رودخانه‌ها و بسیاری از موارد دیگر و دوم عدم برنامه‌ریزی برای کاهش خسارت‌هاست البته مسئله سوم آمادگی کامل نیروهای مسلح در مناطق سیل زده و مهار بحران و در نهایت مسئله چهارم لزوم آمادگی مسئولان کشور برای قرار گرفتن در کنار مردم است.

این مسئول یادآور شد: پیمودن مسیر حرکت کشور در گام دوم انقلاب، نیاز به شناخت تقی‌زاده‌های زمان است، کسانی که اعتماد به نفس ملی ندارند، اهل عمل و مبارزه نیستند، معتقدند که ما موفق نمی‌شویم، کارمان تمام است، ما نمی‌توانیم، همه دنیا علیه ماست، راز پیشرفت را در غربی‌شدن می‌دانند و در بین عافیت‌طلبان محبوبیت دارند واقعا نمی‌توانند ما را همراهی کنند تا گام دوم را هم پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به منویات رهبری در ابتدای سال جاری تاکید کرد: راهکارهای مدبرانه رهبرانقلاب در حرم رضوی با موضوع رونق اقتصادی عبارت است از حرکت عالمانه و مجاهدان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخل کشور، حمایت از کالاهای ایرانی‌و رونق تولید، حل معضلات بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه و تلاش همه‌جانبه دستگاه‌ها و مسئولان در رونق تولید می‌باشد.

امام‌جمعه شهر امیرکلا افزود: فلسفه نام‌گذاری شعار سال ۹۸ به "رونق تولید" با رویکرد اشتغال جوانان، کاهش قاچاق کالا و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری مانند فقر و طلاق، بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن، کاهش فاصله طبقاتی، تقویت ارزش پول ملی، بهبود سطح معیشتی خانواده‌ها، جلوگیری خروج ارز از کشور و افزایش درآمد دولت بود.

حجت‌الاسلام بابائیان در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به همکاری آمریکا با رژیم کودک‌کش صهیونیستی اظهار کرد: به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل غاصب برجولان توسط رئیس‌جمهور آمریکا، نقض قوانین بین‌المللی، مانعی بر سر راه حل بحران سوریه موجب وخیم‌تر شدن اوضاع در خاورمیانه ،تحقیر و اهانت به جهان اسلام و اعراب، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.

وی ۱۲ فروردین را نشانه حقق مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: روز نخستین حکومت الله، روز اثبات رشد سیاسی و اجتماعی ملت، روز اعلام حکومت عدل الهی با رأی قاطع ملت و روز دموکراسی واقعی ملت ایران بود.

خطیب جمعه امیرکلا در پایان روز طبیعت را روز خاطره سازی نامید و اذعان کرد: ۱۳ فروردین روز خاطره‌های زیبا، روز مهربانی با طبیعت، روز حمایت‌و حفاظت از طبیعت است، همه باید تلاش کنیم آن را به زباله‌دانی همگانی تبدیل نسازیم، فرهنگ احترام به طبیعت را باید از کودکی آموخت که طبیعت زیبای سرزمین ما ایران، خانه بزرگتر همه ما به شمار می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار