بخشدار مرکزی مهریز گفت: بر اثر بارندگی های خوب 24 ساعت گذشته، در این شهرستان سیلاب در اغلب رودخانه های فصلی این بخش به خصوص در روستاهای « منشاد، دره، فخر آباد، گل افشان و گهور» دهستان میانکوه در این منطقه جنوبی استان یزد جاری شد .
کد خبر: ۷۲۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ 26 March 2019

دوشنبه شب گزارش هایی از جاری شدن سیلاب در رودخانه های فصلی مناطق کوهستانی و ییلاقی شهرستان تفت داده شده بود.
مهدی دهقانی زاده بخشدار مرکزی مهریز امروز سه شنبه افزود: به رغم جاری شدن سیل در رودخانه های فصلی تاکنون خسارتی از سوی دهیاری ها، شورای اسلامی و مردم منطقه به بخشداری گزارش نشده است.
بخشدار مرکزی مهریز ادامه داد: اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه منطقه در آماده باش کامل هستند و وظایف خود را در قبال مردم و مسافران نوروزی انجام می دهند .
دهقانی زاده از میهمانان نوروزی خواست برای پیشگیری از حوادث احتمالی هنگام سفر به این بخش در مکان های مناسب برای طبیعت گردی استفاده کنند و از حضور در حاشیه رودخانه ها و محل هایی که احتمال جاری شدن خطر سیل وجود دارد، پرهیز کنند.
وی یادآور شد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در روستاها با همکاری ستاد حوادث شهرستان با آمادگی و هماهنگی در خدمت مردم و مسافران هستند .
از جمعیت 55 هزار نفری مهریز 35 درصد در پنج دهستان ارنان، خورمیزات، تنگچنار، بهادران و میانکوه در 140 روستا زندگی می کنند.
مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
شهرستان های مهریز، تفت، یزد، اشکذر، میبد و اردکان در پهنه جغرافیایی دشت یزد - اردکان قرار دارد.
65 درصد جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری یزد و اغلب سه هزار و 600 واحد تولیدی و صنعتی استان در این حوزه جغرافیایی مستقرند.
جاده اردکان - یزد و مهریز نقش موثری در برقراری تهران پایتخت ایران با شرق و غرب و شمال و جنوب کشور دارد.
روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو از جاده های استان یزد تردد می کنند و با توجه به هشدارهای هواشناسی تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی ناشی از بارندگی در استان یزد اتخاذ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار