سرپرست فرمانداری اهواز:
فرماندار شهرستان اهواز گفت: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران در خصوص بارندگی در خوزستان، ساکنان و مسافران نوروزی از اسکان در کنار روخانه ها خودداری کنند.
کد خبر: ۷۲۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 24 March 2019

جمال عالمی نیسی، سرپرست فرمانداری اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی و ستادمدیریت بحران در خصوص بارندگی در خوزستان، ساکنان و مسافران نوروزی حاشیه رودخانه‌ها از اسکان در کنار روخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی در اواسط روز شنبه و احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی و بالا ‌آمدن آب روخانه‌ها، شهروندان و روستاییان به‌ویژه میهمانان نوروزی و ساکنان حاشیه رودخانه‌ها، از توقف و اسکان در کنار روخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های فصلی پرهیز کنند.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه به ستادمدیریت بحران شهرستان اهواز اعلام آماده باش داده‌ایم، گفت: از دهیاران و شوراهای روستاهای حاشیه رودخانه کارون،کرخه ،و دز درخواست داریم نسبت به اعلام بارندگی و احتمال سیلابی شدن تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

پیش از این سخنگوی وزارت کشور در صفحه رسمی خود با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی بسیار قوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه از غرب کشور از اعلام آماده باش به استانداران ۵ استان غربی کشور خبر داد و در صفحه شخصی خود نوشت:

1) برای اطلاع دقیق از وضعیت جوی کشور در روزهای آینده، با رئیس سازمان هواشناسی کشور مستقیما صحبت کردم. مطالب ایشان حکایت از ورود سامانه بارشی بسیار قوی از غرب کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه داشت.

٢) بیشترین بارندگی را برای استان‌های لرستان، خوزستان چهارمحال بختیاری، کهگیلویه بویراحمد و جنوب ایلام پیش بینی می‌کنند.

٣)با استانداران این استان‌ها جهت اطمینان از آماده‌باش کامل تماس گرفتم، ستاد بحران در هر ۵ استان تشکیل جلسه داده است و پیش بینی‌های لازم را انجام داده اند.

٤)تاکید کردم که از اطلاع رسانی کامل از طریق صداوسیما و رسانه‌‌ها و در موارد لزوم به صورت حضورى به عشایر و روستاییان عزیز و کسانی که در مناطق جنگلی و در نزدیکى رودخانه‌ها و در چادرهای مسافرتی اتراق کرده‌اند یقین حاصل نمایند و تمام فرمانداران این استان‌ها در آن ایام در آماده‌باش کامل باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار