بر حل مشکلات مالی تسهیلگران طرح مشاغل خانگی از محل اعتبارات استانی تاکید شد
کد خبر: ۷۲۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 17 March 2019

در نشست مشترک مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با سرپرست واحد؛

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلسه بررسی مشکلات پشتیبانان مشاغل خانگی با حضور سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مسئولان ذی ربط هر دو نهاد  در محل جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

دکتر رستم زاده سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: پشتیبانان تسهیلگران کیفی وعملیاتی توسعه کارآفرینی در جامعه هستند و متاسفانه تسهیلگری کارآفرینی و اشتغال به قدر واندازه، تسهیلگری اجتماعی در کشور رواج نیافته است.

وی با اشاره به نیاز به تسهیلگری اجتماعی بیش از حد نرم و استاندارد احساس می شود افزود: تسهیلگری در حوزه  اشتغال خلاء هایی را  که از طریق تسهیلگری اجتماعی باید احیا شود  را از بین می برد و اگر بتوانیم در این زمینه فعالانه برنامه ریزی و فرهنگ سازی نماییم نیاز به حدت تسهیلگری اجتماعی در جامعه متناسب تر،  متفاوت تر و معقولانه تر می شود.

مدیر طرح توسعه مشاغل خانگی آذربایجان غربی با اشاره به تاثیر کار شبکه ای و مویرگی گفت: هم افزایی و تعامل از نتایج کیفی  چنین سبک کاری در هر حوزه به شمار می رود که پشتیبانان از این مهم به نحو احسن بهره می برند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل پشتیبانان در طرح ملی مشاغل خانگی و نقش موثر آنها در زنجیره ارزش طرح گفت: حمایت ها از پشتیبانان در خروج موفق از فاز سوم طرح بسیار مهم است و اتصال به بازاری پایدار خواهد بود که یک پشتیبان پر توان در آن رسته نقش آفرینی می نماید که در بحث پوشاک در استان این مهم محقق شده اما حمایت مادی و مالی از این پشتیبانان فعلاً  صورت نگرفته است، که نیازمند یک مدل مصوب و  بازنگری اساسی در حمایت از این پشتیبانان در استان است که با گستره بسیار بالا برای مخاطبان طرح مشاغل خانگی فعالیت می کند.

همچنین در این جلسه دکتر تقی زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پستاسیل تبدیل شدن به قطب تولید پوشاک کشور  را دارد افزود: با حمایت از شبکه  پوشاک  مشاغل خانگی و حمایت از سایر شبکه های هم راستای ایجاد شده در زمینه پوشاک می توان استان را به قطب تولید پوشاک تبدیل کرد.

وی ادامه داد: رویکرد مدیریتی اداره کل تلاش برای حمایت عملی مادی از پشتیبانان از طرق مختلف قانونی است تا بتوان خدمات تخصصی حرفه ای برای کل کشور ارایه نمایند چرا که استان و نیروهای مستعد آن این توانمندی را دارا هستند تا برندی در سطح ملی باشند.

در ادامه جلسه مدیران شرکت تعاونی درنا طرح آرشام یکی از تسهیلگران طرح ملی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به بیان فعالیت ها و مشکلات خود پرداختند.

در خاتمه جلسه بر اساس دستور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی مقرر گردید که جلسات تخصصی با حضور تسهیلگران و کارشناسان و مشاوران  نسبت به ارایه وام از طریق سایر اعتبارات تسهیلاتی اشتغالی استان اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار