فرمانده انتظامی مازندران از کشف بیش از 600 هزار عدد انواع مواد محترقه در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: پلیس با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی برابر قانون رفتار خواهد کرد.
کد خبر: ۷۲۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 15 March 2019

فرمانده انتظامی مازندران از کشف بیش از 600 هزار عدد انواع مواد محترقه در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: پلیس با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی برابر قانون رفتار خواهد کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار کرد: چهارشنبه آخرسال یکی از رسوم دیرینه ایرانیان است که در طی سال های متمادی به اشکال مختلف در قالب جشن و آیین های سنتی خاص در نقاط مختلف کشور برگزار می شد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشن ها صله رحم، شادی و نشاط در مردم برای آغاز سال نو بوده اما در چند سال اخیر دستخوش تحولات شده و با ورود موادمحترقه خطرناک و بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی و حوادث ناگوار آتش سوزی و انفجار مواد غیرمجاز منفجره دست ساز صدمات و آسیب های جبران ناپذیری از جمله قطع عضو و کوری چشم را برای کودکان، نوجوانان و جوانان در پی دارد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به آمار صدمات و آسیب های چهارشنبه آخر سال در سال 96، افزود: برابر آمار مرکز اورژانس 115 استان در سال گذشته بیش از 132 نفرمصدوم شدند که از این تعداد 120 نفر به صورت سرپایی مداوا و 12 نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

میرفیضی با بیان اینکه وظیفه پلیس پاسخگویی به مطالبات مردمی است، تصریح کرد: پلیس با هماهنگی دستگاه قضائی با افراد هنجارشکن و قانون گریزی که بخواهند در روزهای پایانی سال برای شهروندان ایجاد مزاحمت و سد معبر کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد و در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز خود و وسیله نقلیه آنان در بازداشت خواهند بود.

میرفیضی نقش خانواده ها و والدین را در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال تاثیر گذار و تعیین کننده دانست و اظهار کرد: تاکید پلیس بر برگزاری مراسم به صورت محله محور و کوچه محور است و حضور خانواده ها و بزرگترها در کنار فرزندان برای پیشگیری از حوادث احتمالی است.

وی به خانواده ها توصیه کرد: در صورت برپایی آتش ملاحظات و نکات ایمنی را رعایت کنند و از برپایی آتش در کنار پست برق، مخازن سوخت و گاز و روی آسفالت که موجب تخریب آن می شود، جدا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار