مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با وجود ۴۵ هزار مسکن خالی در قزوین نیازی به توسعه مسکن نیست اما بازآفرینی در بافت های فرسوده در اولویت است.
کد خبر: ۷۲۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 14 March 2019

۴۵ هزار واحد مسکونی خالی در قزوین

به گزارش تابناک قزوین، نشست خبری مشترک مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با محور توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان روز چهارشنبه در اداره راه و شهرسازی قزوین برگزار شد.

مسعود حق لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: در تصمیمات جدید اتخاذ شده به‌زودی فعالیت حوزه ساخت راه روستایی به اداره راهداری واگذار می‌شود و ساخت و نگهداری از راه‌های اصلی در اختیار این اداره خواهد بود.

وی افزود: در سراسر کشور ۹۰۰ هزار واحد مسکن ساخته خواهد شد که ۵۰۰ هزار واحد از طرح‌های مسکن مهر است که تکمیل آنها در اولویت وزارتخانه قرار دارد.

حق‌لطفی اظهار کرد: سهم استان در این زمینه ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر است که در سال آینده تکمیل شده و به متقاضیان واگذار می‌شود.

حق لطفی اظهار داشت: در هفت دوره از برگزاری جشنواره ساختمان‌های برتر توانستیم در شش دوره رتبه برتر کشور را کسب کنیم که بیانگر توانمندی و رویکرد خوب استان در کیفی سازی ساختمان هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: در حوزه تسهیلات ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد در بافت‌های فرسوده برای اجرای طرح بازآفرینی بدون سپرده وام داده می‌شود که در مرکز استان این میزان تا ۹۰ میلیون تومان قابل افزایش است که در آن صورت میانگین سود به متوسط ۱۳ درصد خواهد رسید.

وی اظهار داشت: همچنین مدت بازپرداخت ۱۲ ساله است که در کنار آن ۱۵ میلیون تومان هم ودیعه مسکن دو ساله به متقاضیان داده می‌شود.

حق لطفی گفت: مبنای توسعه شهر جمعیت است که افق طرح جامع با ۵۵۰ هزار نفر جمعیت در طرح جامع شهری دیده شده است که با این وضعیت نیازی به توسعه شهری نداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: تحلیل بازار مسکن انجام شده و خیلی افزایش جمعیت نداریم زیرا در حال حاضر تعداد ۴۵ هزار واحد مسکونی خالی داریم و بر این اساس نیازی به توسعه مسکن نداریم اما نوسازی و بازآفرینی در اولویت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار