پایگاه اورژانس هوایی قزوین روز چهارشنبه با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در فرودگاه خدمات ویژه قزوین به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۷۲۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 14 March 2019

پایگاه اورژانس هوایی قزوین افتتاح شد

به گزارش تابناک قزوین، پایگاه اورژانس هوایی قزوین روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور  به فرودگاه شرکت ملی خدمات ویژه قزوین انتقال یافت.

پایگاه اورژانس هوایی پیش از این در آبیک مستقر بود که به دلیل وجود ریزگرد و شرایط نامساعد جوی معمولاً برخی مأموریت‌ها لغو می‌شد که با انتقال آن به فرودگاه خدمات ویژه قزوین، خدمت‌رسانی هوایی به قزوین و استان‌های همجوار تسهیل می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم افتتاح این پایگاه هوایی بیان کرد: یکی از نکاتی که همواره در خصوص استقرار بالگرد‌های اورژانس حائز اهمیت است، نزدیکی به مراکز درمانی است.

وی افزود: قزوین به عنوان استان معین با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در امدادهای هوایی هم نقش مهمی در نجات جان مصدومان و بیماران ایفا کند و در نجات جان مصدومان مؤثر باشد.
نجار گفت:در نوروز و با افزایش سفر‌های مردم، استانداران باید آمادگی لازم برای مدیریت بحران‌ها را داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین هم با اشاره به فعالیت یک فروند بالگرد جدید در اورژانس گفت: این نخستین بالگرد کشور است که در آن، ۳ فضا برای انتقال مصدومان بدحال تعبیه شده و ظرفیت انتقال ۱۰مسافر را دارد.

بالگرد اورژانس هوایی از تیرماه ۹۳ در استان فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت با ۳۷۰پرواز، ۴۴۵مصدوم را به بیمارستان‌ها انتقال داده است.

در حال حاضر دو فروند بالگرد امدادی هلال احمر و اورژانس در پایگاه شرکت خدمات هواپیمایی ویژه قزوین مستقر شده و آماده انجام مأموریت‌های امدادی و پزشکی است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار