مدير عامل جمعيت هلال احمر استان قزوين از نجات ۲ نفر مصدوم بیمار قلبی گرفتار در کولاک الموت غربی توسط نیروهای هلال احمر استان خبرداد.
کد خبر: ۷۲۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 13 March 2019

جستجو و نجات بیماران قلبی گرفتار در برف و کولاک در قزوین

به گزارش تابناک قزوين دكتر حسن آصفي مدير عامل جمعيت هلال احمر استان قزوين گفت: ساعت ١٩:٥١ دوشنبه ٢٠ اسفند ماه طی تماس تلفنی خانواده ای با ندای امداد ۱۱۲ گزارشی مبنی بر بی اطلاعی از ۲ نفر از بستگانشان از اهالی روستای پشام واقع در بخش الموت غربی دریافت شد و با توجه به اینکه روستای پشام روستایی ییلاقی، فوق العاده صعب العبور و برف گیر است و محورهای مواصلاتی آن طی بارش برف چند روز اخیر مسدود شده بود بلافاصله هماهنگی لازم با اداره کل راهداری به منظور بازگشایی مسیر جهت دستیابی به حادثه دیدگان صورت گرفت.

 

وي ادامه داد:  ۲ تیم نجات جاده به همراه تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان به منطقه مذکور اعزام شدند و با توجه به اینکه در برخی از نقاط مسیر ارتفاع برف بیش از ۴ متر بود. خودروها و تجهیزات راهداری پس از ۶ ساعت تنها موفق به بازگشایی ۵۰۰ متر از مسیر شدند.

 

آصفي افزود: نیروهای پشتیبانی از حوزه معاونت امداد و نجات به همراه خودروی آرگو و یک نفر از افراد بومی منطقه در ساعت ١٠ صبح روز سه شنبه ٢١ اسفند ماه جهت انجام عملیات جستجو و نجات زمینی و همچنین یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان به همراه رئیس اداره عملیات به عنوان فرمانده ميدانی جهت انجام عملیات جستجو و نجات هوایی به محل اعزام شدند .

 جستجو و نجات بیماران قلبی گرفتار در برف و کولاک در قزوین

وي ادامه داد: پس از شناسایی منطقه و ارائه اطلاعات مسیر دستیابی به فرمانده میدانی ، نیروهای عملیاتی از راه زمینی و توسط خودروی آرگو موفق شدند پس از ۱۷ ساعت عملیات جستجو به ۲ نفر مصدوم بیمار قلبی و ۳ نفر از بستگانشان که به دنبال آنها رفته بوده و خود در برف گرفتار شده بودند دستیابی پیدا کرده و آنها را به روستای الولک منتقل نمایند.

 

مدير عامل جمعيت هلال احمر استان قزوين افزود: با توجه به اینکه هماهنگی های لازم از طریق مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت با دیسپچ اورژانس صورت گرفته بود مصدومین که هر دوی آنها افراد سالخورده بوده و دچار مشکل قلبی - تنفسی شده بودند جهت انجام اقدامات پیش بیمارستانی و انتقال به مرکز درمانی به آمبولانس اورژانس مستقر در الولک تحویل داده شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار