محورهای مواصلاتی استان قزوین شاهد بارش برف و کولاک است و با آماده باش نیروها، تردد در این مسیرها با احتیاط جریان دارد، از فردا هوا نسبتا پایدار و با افزایش دما همراه خواهد بود.
کد خبر: ۷۲۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 09 March 2019

برف و کولاک در محورهای مواصلاتی قزوین

 

به گزارش تابناک قزوین، قدرت الله مهدی‌خانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: با توجه با تغییرات شرایط جوی، نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس، امدادگران جمعیت هلال احمر و آتش نشانی و پلیس راه در آماده‌باش کامل هستند و با استقرار در جاده‌ها نسبت به خدمت رسانی اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون در گردنه سلطان بلاغ در محدوده آوج بارش برف و کولاک و در جاده نیکویه به سمت ضیا آباد، گردنه کوهین، آزاد راه قزوین به رشت و جاده پایین این آزاد راه شاهد کولاک هستیم.

مهدی خانی یادآور شد: از روز گذشته ۶ مسیر روستایی درالموت، ۲۳ مسیر در طارم، ۴۰ مسیر در کوهین، ۳۵ مسیر در آوج و ۱۵ مسیر در تاکستان مسدود شده که با حضور راهداران بازگشایی مسیرها آغاز شده است.

وی گفت: در برخی از مناطق هم برای بازگشایی مسیرهای روستایی منتظر پایان یافتن و یا کاهش کولاک هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: دیشب به ۲۰ نفر در محور هجیب و کوهین در پایگاه‌های هلال احمر اسکان داده شدند.

مهدی خانی تصریح کرد: همچنین ۵۴ خودرو هم که در مسیرهای فرعی گرفتار در برف بودند امداد رسانی شدند.

کارشناس هواشناسی در خصوص آب و هوای قزوین بیان کرد: دمای هوا از فردا به طور میانگین ۲ تا ۳ درجه افزایش می‌یابد و تا سه روز آینده جوی نسبتا پایدار بر منطقه حاکم است.

روز گذشته بیشترین بارش برف با ۱۰ سانتی متر در آوج گزارش شد؛ در کوهین هم ۵ سانتیمتر برف و در سیردان ۹ میلیمتر باران بارید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار