امام جمعه لارستان با بیان اینکه باید از پرداخت حقوق های نجومی جلوگیری به عمل آید، تأکید کرد: مسئولی که ۴۰ میلیون تومان حقوق می گیرد، نمی تواند وضعیت زندگی فردی که یک میلیون تومان درآمد دارد را درک کند.
کد خبر: ۷۲۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 09 March 2019

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار در ضمن تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) و ذکر تاریخچه ای زندگی آن امام معصوم(ع)، اظهار داشت: امام پنجم شیعیان، بنیانگذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی در جهان تشیع است.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در درس خارج فقه مبنی بر لزم عاقبت اندیشی و ایجاد نشاط در جامعه به ویژه توسط مسئولان، افزود: همه مسئولان در قوای مختلف می بایست افسردگی، بی حوصلگی و ناامیدی را از خود دور کنند.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه نباید این تصور شکل گیرد که به خاطر فشارهای خارجی دچار پسرفت و ناامیدی می شویم، تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل اصلی کشور، مشکلات اقتصادی و گرانی است و دشمن درصدد ماهی گرفتن از آب گل آلود است.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به مسئولان برای توجه به موضوع ساده زیستی، ادامه داد: ساده زیستی مسئولان باعث درک بهتر مشکلات مردم عادی جامعه و همسطح شدن با آنها می شود و از طرفی زندگی بدون اشرافیت گرایی مسئولان، باعث آرامش و نزدیکی مردم به آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از پرداخت حقوق های نجومی جلوگیری به عمل آید، تأکید کرد: مسئولی که ۴۰ میلیون تومان حقوق می گیرد، نمی تواند وضعیت زندگی فردی که یک میلیون تومان درآمد دارد را درک کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تحولات مهم اقتصادی بود که نیازمند بررسی نقاط قوت و ضعف از سوی مسئولان است، یادآور شد: می بایست با استفاده از تجربیات کسب شده در سال ۹۷، برنامه ریزی های مناسب در سال ۹۸ را انجام داد.

امام جمعه لارستان با برشمردن مهمترین رویدادهای اقتصادی در سال جاری، گفت: سال ۹۷ که به نام تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده بود، برخلاف انتظاری که برای تحقق آن می رفت، به دلیل برخی تحولات در حوزه اقتصادی کشور و بی انگیزگی برخی مسئولان، گام های اساسی برای ان برداشته نشد.

وی با ابراز تأسف از بروز تلاطم ارزی و تصمیمات دولت از بی تدبیری در دوران مسئولیت آقای «سیف» به عنوان رئیس سابق بانک مرکزی که ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور حیف و میل شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر آقای همتی رئیس کنونی بانک مرکزی، ثبات نسبی در بازار ارز حاکم شده است که این نشان می دهد، تصمیمات یک مسئول چقدر در ایجاد یا رفع مشکلات تأثیرگذار است.

حجت الاسلام موسوی با یادآوری عهدشکنی آمریکا در خروج از برجام و بازگشت تحریم ها، ادامه داد: استعفای آقای آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی که عملکرد ایشان در زمینه مسکن باعث افزایش قیمت گسترده شد.

امام جمعه لارستان با اشاره به بهره برداری فاز جدید پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس توسط جوانان قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه که توانست توطئه دشمن در حوزه بنزین را بی اثر کند، گفت: این پروژه به نماد «ما می توانیم» تبدیل شده است و متأسفانه برخی طرح ها مثل شرکت های خودروسازی به نماد «ما نمی توانیم» تبدیل شده اند.

وی بیانیه «گام دوم انقلاب» از سوی مقام معظم رهبری را راه روشن پیشرفت اقتصادی با تکیه بر ظرفیت داخلی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار