فرماندار ابرکوه با اشاره به معرفی 14 شهر نمونه گردشگری کشور ازجمله مرکز این شهرستان، شناسایی 400 اثر تاریخی و طبیعی شاخص منطقه تاکنون گفت: مجموعه مدیریت، کارشناسان و متصدیان به جد از فعالان و سرمایه‌ گذاران طرح‌های صنعت گردشگری روستایی حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۷۲۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 02 March 2019

طبق مصوبه هیات دولت در سال 86، تفت، میبد و ابرکوه از استان یزد به جمع شهرهای نمونه گردشگری ایران پیوستند.
همچنین بسطام، شهمیرزاد، نیشابور، رامسر، لاهیجان، ماهان، سرعین، تبریز، شهرری، دماوند و شیراز دیگر شهرهای نمونه گردشگری کشور را تشکیل می‌دهند.
محمدکاظمی نسب روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت « دهکده تاریخی و گردشگری تیجرد» ابرکوه  افزود: در مناطق روستایی، نقاط طبیعی و جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران وجود دارد، لذا شناسایی و معرفی آن‌ها و هدایت سرمایه‌گذاران به فعالیت احیا بومگردی تحول خوبی را در حوزه اشتغال روستایی ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: احیا بوم گردی‌ها در روستاها فرصت خوبی برای اشتغال‌زایی است و دولت تسهیلات خوبی برای احیا خانه‌های تاریخی و بومگردی در نظر گرفته است.
فرماندار ابرکوه از بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان خواست با معرفی جاذبه‌ها و مناطق سرمایه‌گذاری ، روستانشینان را به بهره‌مندی از تسهیلات و ایجاد فرصت‌های شغلی هدایت کنند.
کاظمی نسب خاطرنشان کرد: این شهرستان با در اختیار داشتن زیرساخت‌های لازم از سرمایه‌گذاران به جد حمایت و تسهیل در فرایند اداری را ایجاد می‌کند.
رئیس ستاد خدمات سفر نوروزی ابرکوه با اشاره به‌قرار داشتن ابرکوه در مسیر طریق الرضا(ع) و جاده ابریشم تصریح کرد: این شهرستان در مجاورت استان‌های اصفهان، فارس و یزد که به مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران شهرت دارد، قرار دارد که همه‌ساله مسافران و زائران امام رضا (ع) از این جاده به مشهد مقدس سفر می‌کنند.
فرماندار ابرکوه یادآور شد : با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی می‌توان صنعت گردشگری شهرستان را به‌عنوان ‌قطب اقتصادی در کشور تبدیل کرد.
وی ادامه داد: امسال برای احیا و مرمت برخی آثار تاریخی افزون بر هشت میلیارد ریال اعتبار دولتی اختصاص داده‌شده است.
کاظمی نسب همچنین با قدردانی از امیرحسین زرنگار و محسن امیدوار سرمایه‌گذاران مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری تیجرد یادآور شد: این مجموعه با 150هکتار وسعت جزو بزرگ‌ترین مجموعه‌های تاریخی و گردشگری کشور است که در روستای « تیزک » بخش مرکزی ابرکوه واقع است .
وی تصریح کرد : تاکنون سرمایه‌گذاران برای احیا و مرمت این مجموعه که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزون بر 30 میلیارد ریال هزینه کردند .
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل 20 هکتار باغ میوه و چندین هکتار فضای ورزشی ، تفریحی و برکه و با داشتن 30 باب اتاق ، رستوران ، کافی‌شاپ ، موزه و آشنایی بر پایه زندگی روستایی مرمت و تکمیل می‌شود.
سه اثر طبیعی، منزلگاه امام رضا(ع)، خانه آقازاده، مجموعه قلعه تیجرد، خانه‌های قدیمی ، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و سرو 4500 ساله از آثار تاریخی منطقه است.
تاکنون از 400 اثر تاریخی و طبیعی ابرکوه 136 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار