به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر
- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با راه اندازی بیش از ۴۲۰۰ شرکت دانش بنیان درکشور گام مهمی برای ارتقای جایگاه علمی و تحقیقاتی کشور برداشته شده است.
کد خبر: ۷۱۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 26 February 2019
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:۴۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شده است 

 

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: اقتصاد ما از منبع محور باید به انسان محور تبدیل شود در این راستا بستر فوق العاده ای در کشور ایجاد شده که به این سمت برویم.

وی افزود: در مراکز نوآوری، پارک های علم و فناوری و دانشگاهها اقداماتی صورت گرفته تا این ایده ها به ثروت تبدیل شود.

ستاری بیان کرد: با راه اندازی بیش از ۴۲۰۰ شرکت دانش بنیان درکشور گام مهمی برای ارتقای جایگاه علمی و تحقیقاتی کشور و تبدیل ایده به محصول و ثروت و ایجاد اشتغال برداشته شده است.

 

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: سرمایه در گردش آنها به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و یک حرکت جدی در صنعت و جامعه با کمک  جوانان نخبه کشور  ایجاد شده است و امیدواریم این حرکت همچنان پر شتاب ادامه پیدا کند که بتواند پایه اقتصاد کشور شود.

ستاری یادآور شد: طرحهای زیادی توسط شرکت های دانش بنیان اجرایی شده البته بسیاری از آنها نوپا و جوان هستند و استارتاپ هایی هستند که به  تازگی کارشان را آغاز کرده اند و بتدریج به شرکت های بزرگی تبدیل خواهند شد زیرا برخی از آنها فروش چند هزار میلیارد تومانی در سال دارند.

وی با بیان اینکه اتفاق بزرگی در کشور رخ داده که موحب تحول علمی خواهد شد، گفت: تجاری سازی یک فرایند است که همه جزو آن هستیم و پارک های علم و فناوریف مراکز رشد و دانشگاهها، محیط کسب و کار و مردم عادی همه بخشی از سیستم تجاری سازی محصول هستند که می توانند بازار شرکتها را تضمین کنند.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: تجاری سازی یک فرهنگ عمومی است و کاری که ما در چهار سال گذشته در این رشته انجام دادیم توسعه این فرایند ها بوده و یک مکانیزمی ایجاد شده که بستر آن در بخش خصوصی است که باید سرمایه گذا ی کند.

وی اظهار کرد: در دنیا در عرصه علم و فناوری در رده پانزدهم و در منطقه اول هستیم و در  بین کشورهای اسلامی رتبه اول را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار