در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان کوثر به‌عنوان مجهزترین بیمارستان زنان زایمان استان به دلیل نبود متخصص رادیولوژی، سونوگرافی ، انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 24 February 2019

کوثر سونوگرافی ندارد

بر اساس گزارش‌های صورت گرفته مدتیست که در بیمارستان کوثر، سونوگرافی انجام نمی شود و مراجعین این بیمارستان تخصصی زنان و زایمان برای انجام سونوگرافی به یک مرکز کوچک خصوصی ارجاع داده میشوند.

اظهارات پرستاران این بیمارستان نیز حاکی از آن است که بیماران اورژانسی بیمارستان تخصصی زنان زایمان کوثر قزوین، برای انجام سونوگرافی به کلینیک سهند ارجاع داده می‌شوند.

این در حالی است که تمام بیمارستان های خصوصی و دولتی استان، بیماران خاص زنان و زایمان خود را جهت دریافت خدمات ویژه به بیمارستان کوثر ارجاع می‌دهند، همین موضوعات سبب شد تا خبرنگار تابناک، علت ماجرا را از مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جویا شود، که مدیر روابط عمومی ضمن تایید این خبر، علت انجام نشدن سونوگرافی در بیمارستان کوثر را کمبود متخصص رادیولوژی برای انجام خدمات سونوگرافی در سطح استان عنوان کرد.

سوال اصلی اینجاست که چرا در بیمارستان تخصصی زنان و زایمان که عنوان مجهز ترین بیمارستان زنان و زایمان استان را یدک می‌کشد، مراجعینی که عمدتا مادران باردار با شرایط ویژه هستند به دلیل  نبود متخصص سونوگرافی ( رادیولوژیست )، برای دریافت خدمات سونوگرافی، مجبورند به یک مرکز کوچک خصوصی ارجاع داده شوند؟! سرویسی که حداقل خدمتی است که باید در یک مرکز درمانی برای مادران باردار انجام شود!

سوال بعدی این است که اگر در سطح استان متخصص سونوگرافی نیست، پس چرا یک مرکز کوچک خصوصی دارای متخصص بوده و خدمات سونوگرافی را انجام می‌دهد، و اگر هست پس چرا بیمارستان تخصصی زنان زایمان، با این همه قدمت و بیمار و البته تجهیزات نتواند خدمت سونوگرافی را انجام دهد؟ انگار این مشکل نیز مثل اکثر قریب به اتفاق مشکلات کشور است و ریشه در مدیریت دارد.

روی صحبت ما با مدیریت محترم دانشگاه علوم پزشکی قزوین است؛ ما به عدم مدیریت در زمینه‌های مختلف اجرایی کشور عادت کردیم، در برخی موارد هم شاید  به اهمیت ندادن به جان  مردم عادت کردیم! ولی این سوء مدیریت در مجموعه شما و بیمارستان کوثر با جان آیندگان بازی می کند.

جناب آقای دکتر لطفاً در صورت صلاحدید دستور بفرمائید اقدامات لازم صورت پذیرد!

 

گزارش از باران مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار