مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری 185 هزار و 744 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۱۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 20 February 2019

بیش از 185 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین، زیر کشت محصولات پاییزهبه گزارش تابناک قزوین تورج بنیادی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در سال زراعی جاری 185 هزار و 744 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: از این میزان، 98 هزار و 151 هکتار گندم دیم و 47 هزار و 545 هکتار گندم آبی ، 24 هزار و 126 هکتار جو آبی و 7 هزار و 167 هکتار جو دیم است.

وی اظهار داشت : همچنین 7 هزار و 555 هکتار کلزا ، حدود 500 هکتار علوفه و 700 هکتار حبوبات پاییزه در این میزان اراضی کشاورزی کشت شده است .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  به برنامه های در دست اقدام این مدیریت با توجه به شروع فصل زراعی بهاره اشاره کرد و گفت : سهمیه های ابلاغی سطوح کشت و نظارت بر اجرای دقیق آنها و همچنین پایش مراقبتهای زراعی در مرحله داشت به شهرستانهای تابعه اعلام شده است .

بنیادی اضافه کرد: با همراهی اکیپ کارشاسی مستقر در ستاد سازمان و شهرستانها و همچنین کارشناسان پهنه و با تشکیل شبکه اطلاع رسانی منسجم بین کلیه همکاران در تلاش هستیم تا تجربیات و نکات فنی و کلیدی کارشناسی در اسرع وقت به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی منتقل شود .

وی یاد آور شد: با توجه به شرایط خاص گیاهان زراعی و نیاز به مراقبتهای ویژه در مرحل داشت از جمله ؛ کنترل مبارزه با آفات ، بیماریها و علفهای هرز می توان نسبت به افزایش عملکرد و تولید د محصولات کشاورزی اقدام کرد .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان افزود: هدف سازمان جهاد کشاورزی استان با مجموعه تیم کارشناسی؛ پایداری در کشاورزی و تولید بهینه محصولات زراعی و افزایش بهره وری در سطح مزارع کشاورزی استان می باشد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار