رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به تعداد ایستگاه های آتش نشانی اهواز، گفت: اکنون 14 ایستگاه آتش نشانی در اهواز وجود دارد که 10 ایستگاه آتش نشانی دیگر مورد نیاز است.
کد خبر: ۷۱۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 19 February 2019

شصت و هفتمین جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز با یک لایحه و یک نطق پیش از دستور در سالن اجتماعات شورای شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ محمدجعفر فلسفی در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور اظهار کرد: یکی از اساسی ترین و مهم ترین چالش هایی که در شهرداری با آن مواجه هستیم، موضوع منابع درآمدی شهرداری است.

وی افزود: امسال نیز از نظر درآمدزایی شهرداری بسیار پرچالش بود. از طرف دیگر هزینه های بسیاری بر شهرداری تحمیل می شود و از سوی دیگر نیز انتظارات بحقی وجود دارد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه باید برای این شرایط چاره ای اندیشیده شود، گفت: امروز یکی از پیمانکاران مشکلاتش را مطرح کرد. پیمانکاران یکسری هزینه ها دارند و اگر دارایی و بیمه را  پرداخت نکنند جریمه می شوند.

فلسفی بیان کرد: اگر نتوانیم حقوق قانونی خودمان را دریافت کنیم، چه مشکلاتی پیش می آید؟ رفتن به این سمت و سوی به دلیل این است که در جایی نتوانسته ایم حق خودمان را دریافت کنیم.

وی عنوان کرد: یکسری منابع درآمدی بحق وجود دارد که باید جهت دریافت آنها تلاش کنیم. در حال حاضر در شرایط حساسی قرار داریم و مجموعه تحت فشار است.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: در این شرایط یا باید بگوییم راهی نداریم و مردم باید تحمل کنند یا تلاش مضاعفی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه برای مردم باورپذیر نیست که شهری با این همه مشکلات سهمی از نفت نداشته باشد، گفت: شهرداری از سه درصد نفت هیچ سهمی ندارد که این موضوع قابل قبول نیست.

فلسفی بیان کرد: حدود یک سال است که شهرداری و شورا پیگیر دریافت حق آلایندگی شهرداری از نفت هستند. در دوره های گذشته یکی از شهرداران اهواز می خواست طلبی از شرکت نفت بگیرد که حساب نفت بسته شد اما از دفتر ریاست جمهوری پیگیری کردند تا موفق شدند.

عضو شورای شهر اهواز یکی از دغدغه های شهر را دریافت حق آلایندگی دانست و بیان کرد: جهت دریافت حق آلایندگی نخست باید اطلاع رسانی شود. در این زمینه روال قانونی به خوبی پیگیری شده است و اجرایه شهرداری اهواز روی حساب نفت است اما زور دولت است دیگر.

وی ادامه داد: باید حتما مساله ای در سطح شهر ایجاد شود تا اهمیت این موضوع مشخص شود. در حال حاضر مسائلی در اهواز پیش آمده است؛ از یک سو مهاجرت انجام شده است و از سوی دیگر مردم این شرایط سخت را تحمل می کنند که این مسائل پیام دارد. بنابراین  مسئولان و مخصوصا اعضای شورا باید هر روز این موضوع را پیگیری کنند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی، احزاب و ائمه جمعه اهواز باید در این زمینه اقدام کنند. نمایندگان اصفهان در بحث انتقال آب تحصن می کنند اما چطور در خوزستان حق آلایندگی موضوعیت پیدا نمی کند؟

فلسفی با بیان اینکه تنها خواهان اجرای قانون هستیم، افزود: شاید از استاندار زیاد توقع نداریم اما امام جمعه، سازمان های مردم نهاد، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمام ارکان باید حاضر شوند. بودجه، مصوبات و همه موارد به این موضوع مربوط می شود که بسیاری از چالش های ما را حل می کند.

فلسفی ادامه داد: باید از این بی نظمی  در گرفتن حقوق و حقوق جلوگیری شود؛ اگر از روز اول محکم تر بودیم امروز دچار این چالش ها نبودیم.

مهران بابا پور دیگر عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اهمیت و تعامل با مسئولین بالادستی، اظهار کرد: یک تیم مذاکره‌کننده که تسلط به قوانین جاری مالی شهرداری و شرکت‌های نفتی دارد مصوبات را پیگیری کند و اگر به نتیجه نرسید باید از حوزه اختیارات دیگر وارد شد. باید از بی‌نظمی و ضایع شدن حقوق مردم که این سال‌ها پرداخت نشد، جلوگیری شود.

وی افزود: اگر از روز اول این موضوع با جدیت در شورای شهر پیگیری می‌شد، امروز شهرداری و شورای شهر دچار این بحران نمی‌شد.

علی تراب پور رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز در این جلسه با اشاره به مشکلات متعدد آتش‌نشانی اهواز به لحاظ ناوگان موتوری، اظهار کرد: با توجه به استانداردها شهر اهواز نیاز به ۸ خودرو امدادونجات دارد اما در حال حاضر یک خودرو امدادونجات سنگین وجود دارد که متعلق به ۲۶ سال پیش است. اهواز تنها کلان‌شهری است که از نظر ناوگان موتوری با مشکل مواجه است.

وی گفت: آتش‌نشانی شهر اهواز برای خرید خودرو نردبان نیز از نظر تأمین اعتبار کماکان با مشکل مواجه است. قرار بود از منابع ملی برای خرید این خودرو استفاده شود ولی همچنان اقدامی صورت نگرفته است.

تراب پور گفت: طبق استانداردها شهر اهواز با جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر باید دارای ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی باشد اما اکنون ۱۴ ایستگاه موجود است و آتش‌نشانی اهواز با کمبود ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی مواجه است.

 در این جلسه که با دو دستور کار برگزار شد، یک لایحه به تصویب رسید.

در این جلسه لایحه ترک تشریفات مناقصه خرید یک دستگاه خودروی امداد و نجات آتش نشانی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

همچنین در این جلسه بودجه پیشنهادی سال ۹۸ منطقه هفت شهرداری اهواز بررسی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار